combineren met NH !

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta

combineren met NH !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 15:33

Heb een 2 jarige merrie en ben aan het denken hoe wil ik haar in laten rijden en waar.
Heel veel dingen in het NH spreken mij aan maar niet alles .
Zou haar graag zadelmak willen laten maken waarbij er eerst aandacht wordt besteedt aan het grondwerk en van daaruit toe wordt gewerkt naar het inrijden .
Heb meerdere stallen gevonden waar ze dit doen maar niks in mijn omgeving.
Wie weet wat in de omgeving van Rotterdam en zijn er meer mensen die het combineren .
Vindt het heel mooi als ik haar bitloos zou kunnen rijden en dat soort dingen maar wil er mettertijd toch wel gewoon een wedstrijd mee kunnen rijden .
Heb al veel erover gelezen op internet maar vaak is het of of lopen meer mensen hier tegenaan ?
Heb met haar moeder mede door grondwerk een hoop vertrouwen kunnen winnen bij haar.
Wil graag dat haar dochter vertrouwen houdt in de mesn zowel aan de hand als straks onder het zadel!

Cassidy

Re: combineren met NH !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 00:13

Omgeving van Rotterdam is een groot begrip. Eddy Modde (Parelli Nederland) zit in Zeeland, valt dat voor jou ook onder omgeving Rotterdam?

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 00:46

ja dat vindt ik ook goed te doen voor nu heb ik alleen iets gevonden in het noorden van het land .
Op zich helemaal wat ik zou willen alleen de afstand hik ik tegen aan.
Merk gewoon dat ik het gewone engelse inrijden vaak te rechtlijnig vindt en er vaak te weinig gekeken wordt naar het paard op zich .
Na vandaag heeft dit me helemaal aan het denken gezet over hoe ik het wil met mijn paard.
Heb na eerst kijken verleden week vandaag mijn 1e western les achter de rug en het daarbij dus ook nog uitgebreidt gehad over de filosofie erachter .
En moet zeggen dat ik me hierin heel goed kan vinden ,wil nu gewoon echt mijn paard vanuit duidelijkheid en vertrouwen in laten rijden .
Heb in het verleden meerdere paarden gehad die het vertrouwen geheel kwijt waren vooral rijtechnisch zo in de war en brei het dan maar weer recht.
Er moet in mijn ogen een goede harmonie kunnen zijn tussen het engelse rijden en het grondwerk wat meer doorgevoerd zou moeten kunnen worden in het rijden en dat is slecht te vinden vindt ik.
Zat curcussen aan de hand vrij weinig ook onder de man daarmee doorwerken vindt ik erg jammer !!
Zou hem eens opzoeken bedankt voor de tip !!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 00:49

Je hebt PB...

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 19:57

ik zou zeker eddy proberen, alleen nog maar goede verhalen gehoord. Zeker als ik hoor wat jij wilt. Bij parelli wordt al het grondwerk doorgevoerd naar het rijden. Ze zijn ook heel erg bezig met manieren om de overstap van bitloos naar dresuurmatig (ev met bit) makkelijker te maken en op een "nh-manier" uit te leggen. Ik ben hier van het weekend mee bezig geweest, was erg enthousiast.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:00

idd eddy, en emiel voest doet het dacht ik ook, weet alleen niet meer precies waar hij zit maar het staat wel op de site, gewoon emielvoest.nl ofz dacht ik

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 08:57

Emiel voest zit niet echt dichtbij rotterdam...
Dan zou ik toch gaan voor Eddy.
Mag ik weten wat je in het noorden van het land hebt gevonden?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:35

in het noorden heb je Corine Vogelaar gevonden?

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:53

Eddy Modde, waar zit die precies Lachen Ik woon zelf ook in Zeeland, dus misschien is dat wat..

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:42

bizzybijtje schreef:
Eddy Modde, waar zit die precies Lachen Ik woon zelf ook in Zeeland, dus misschien is dat wat..

'Horsemans's Retreat'
Eddy & Marieke Modde-Molenaar
Paviljoenweg 2
4501 NJ Oostburg
E-mail: info@parelli.nl

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:12

Alle adresgegevens kunnen ook in de sticky gevonden worden Ja