Resultaten enquete 'hoe natural is je paard'

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlie

Resultaten enquete 'hoe natural is je paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 13:18

Sommigen zullen zich nog wel mijn enquete herinneren, een paar maanden geleden. Ik had veel reacties, waarvoor dank!!! Ach gut
230 antwoorden zijn geteld (zowel van naturals als niet naturals!), en ik heb er grafiekjes van gemaakt! Heb ze hier even geplakt onder elkaar.

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet nog wel de conclusies schrijven, en een besluit.

Ik merk er al uit, dat er veel mensen toch proberen hun paard natuurlijker te houden en meer gaan nadenken over wat de basisbehoeftes nu eigenlijk zijn. Steeds meer mensen gaan ijzer- en bitloos. Alleen zou ik de manèges en sportstallen ook eens moeten bekijken. Die resultaten zullen heel anders zijn dan die van de particulieren denk ik.

Verdere details van antwoorden, zet ik er op als ik ze uitgetypt heb!

Anoniem

Re: Resultaten enquete 'hoe natural is je paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:23

Dat valt niet tegen, wellicht worden de discussies wat minder fel hierdoor, want blijkt toch wel dat het gros van de paarden er goed van af komen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:30

russel schreef:
Dat valt niet tegen, wellicht worden de discussies wat minder fel hierdoor, want blijkt toch wel dat het gros van de paarden er goed van af komen.

Het gros van de paarden [i]van de ge-enquetteerden[i]. Dit topic staat onder tabblad Natural Horsemanship en daarmee trek je dus een bepaald soort paardenmensen.

Leuk trouwens dat je de grafiekjes hebt geplaatst. Je krijgt vast andere resultaten als je maneges en sportstallen (of klanten van de ruitersportzaak) gaat interviewen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:30

Leuk dat je het resultaat hier neerzet! Zo te zien komen de meeste paarden er redelijk goed vanaf Ja

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:32

Leuk gedaan zo met die grafiekjes Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:36

PeruaansePas schreef:
russel schreef:

Het gros van de paarden [i]van de ge-enquetteerden[i]. Dit topic staat onder tabblad Natural Horsemanship en daarmee trek je dus een bepaald soort paardenmensen.

Leuk trouwens dat je de grafiekjes hebt geplaatst. Je krijgt vast andere resultaten als je maneges en sportstallen (of klanten van de ruitersportzaak) gaat interviewen.

Dit was toch een bokt enquette? of heb ik het verkeerd. Dat tabblad is niet belangrijk, hij komt toch steeds in actieve onderwerpen naar boven en dan is het tabblad wat vermeld wordt bijzaak. Ga je op een specifieke sportstal vragen, dan ben je ook bij bepaalde groep mensen bezig en dus niet objectief. Evenzo denk ik bij ruitersportzaken, steeds dezelfden die de nieuwe collecties wegkopen, mij zie je althans hopelijk zo min mogelijk meer daar, althans dat was mij voornemen, nou.... mijn voornemen, mijn portemonnee dwingt mij die deurklink niet meer vast te houden Clown

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 13:38

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:32

Dit past beter bij NA omdat het niet specifiek gaat over NH Lachen
Dus ik heb het even verplaatst...

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:53

leuk om die verschillen te zien.
ik denk als je maneges en sportstallen erbij neemt, dat je een heel ander beeld krijgt!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 18:23

Bedankt Wendy om het verplaatsen!

Misschien doe ik het van de zomer wel, gewoon uit intresse, als ik me verveel Lachen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 23:36

AstraGirlie schreef:
Bedankt Lachen

Ik heb zowel een topic bij de NH gezet hier, maar ook een topic bij Verzorging, stalling en weide, waar de meeste antwoorden vandaan kwamen.

viewtopic.php?f=13&t=655779&hilit=enquete+hoe+natural

viewtopic.php?f=125&t=655778&hilit=enquete+hoe+natural

Moest ik meer tijd hebben gehad zou ik zeker eens de meer commerciële stallen en ruitersportzaken hebben aangesproken, want dat zou inderdaad een groter contrast opleveren denk ik. Nu was het idd een forum enquete.

Je vraagstelling was subjectief
Citaat:
Hoe natural is je paard, waarom ben je voor/tegen?

Een objectievere vraagstelling zet waarschijnlijk een betere afspiegeling van de paardenwereld/boktleden aan tot het beantwoorden van de enquete.

Maar toch harstikke leuk dat je zoveel reacties hebt gehad.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 00:50

hoeveel mensen hebben er gereageerd?
ik schrik nog van sommige antwoorden Ja had het aantal ijzers zeker lager verwacht.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 10:17

In totaal zo'n 250 vermoed ik, maar sommige antwoorden waren niet compleet of waren dubbel beantwoord en dan kwam ik op zo'n 230 uit.

Ik wou gewoon een titel die direct duidelijk was. Ik had ook kunnen zetten, 'in hoeverre laten mensen hun paarden hun natuurlijke basisbehoeftes nog vervullen en in hoeverre kiezen ze voor een andere verzorging en en rijstijl dan gewoonlijk' maar das weer te lang. Misschien had ik dit in een inleiding ofzo moeten schrijven, je hebt gelijk.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:02

Ik heb de enquete over het hoofd gezien.... Bloos
De vraag 'krijgt hij krachtvoer' had van mij ook opgesplitst mogen worden in: minder dan 1 kg, 1-2 kg etc.
Ik schrik namelijk soms van de hoeveelheden krachtvoer paarden krijgen. Die van mij krijgt een frummel musli en wat andere zooi om hem niet het idee te geven dat zijn stalgenoot héél veel meer krijgt dan hij. (ze delen de stal)

De dekenvraag had er van mij ook bij mogen staan en ik ben best benieuwd naar de redenen die ze dan opgeven...Tong uitsteken

Verder leuk dat je dit gedaan hebt Lachen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:22

Pellie schreef:
hoeveel mensen hebben er gereageerd?
ik schrik nog van sommige antwoorden Ja had het aantal ijzers zeker lager verwacht.

ja het aantal dat met bit rijdt en waarbij het paard nog op stal staat viel mij ook tegen Nagelbijten / Gniffelen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 09:19

Die deken vraag heb ik idd vergeten, dat was ook intressant geweest. Krachtvoer had ik idd kunnen opsplitsen. Want de onze krijgen ook maar een handje per dag om eerlijk te zijn.
Aantal ijzers had ik ook lager verwacht, ik heb die dubbel geteld voor de zekerheid. Misschien had ik kunnen kijken naar de jonge paarden apart, dan zou het percentage misschien hoger liggen? Ik weet het niet...
Bit rijders had ik aan de ene kant wel verwacht, het blijft toch een minderheid (44% samen) die bitloos toepast.