[AR] Eli voor de sulky

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viola

Eli voor de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 19:49

Vandaag mijn vader weer eens meegekregen om foto's te maken.
Ik heb niet zo heel lang gereden, maar wel heel lekker. Zoals te zien is op de foto ook een galopje meegenomen en dat gaat ook steeds beter. Ik ben pas sinds kort ook een beetje bezig hem dressuurmatig wat beter te laten lopen en vind en al een hele verbetering in zitten. Voorheen reed ik lekker buiten ritjes en bepaalde ik eigenlijk alleen de gang waarin hij liep.

Het touwtje waar ik mee rijd heeft een rede. Eli heeft de laatste tijd de neiging zijn hoofd in de lucht te gooien en zo een paar seconde of langer onbestuurbaar te rennen. Als ik zo dressuur train op het veldje natuurlijk niet zo erg (dan kan ik eraan werken), maar op de weg een stuk gevaarlijker. Daarom dus dit touwtje. Ik wilde namelijk voordat ik ermee de weg op ga wel even zien hoe er op reageert en dat is heel erg goed. Hij probeert nu zelfs niet eens meer zijn hoofd in de lucht te gooien en zoals jullie zien hangen de touwtjes steeds slap.
Uiteraart is het niet mijn doel voor altijd hiermee te blijven rijden.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

LadyMadonna

Re: Eli voor de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:01

je wagen lijkt erg achterover te hellen?
Wat voor hulpteugel heb je erom en waarom? Vind hem voor de foto's erg storend (voor het plaatje bedoel ik dan, niet hoe ermee gereden wordt, daar waag ik me niet aan)

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:05

stef schreef:
je wagen lijkt erg achterover te hellen?
Wat voor hulpteugel heb je erom en waarom? Vind hem voor de foto's erg storend (voor het plaatje bedoel ik dan, niet hoe ermee gereden wordt, daar waag ik me niet aan)

"Het touwtje waar ik mee rijd heeft een rede. Eli heeft de laatste tijd de neiging zijn hoofd in de lucht te gooien en zo een paar seconde of langer onbestuurbaar te rennen."

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:09

blont... lees de laatste tijd wel vaker ergens overheen, nouja, duidelijk dus

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:11

Het ziet er goed uit. Geen opmerkingen
Mooie vlecht trouwens

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:16

ziet er mooi uit zeg!

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:20

Ziet er goed uit, Eli is een mooie pony Ja
Vind het hele plaatje ook erg leuk, mooie kleurencombi, alleen jammer van de zwarte broek, of ben ik kleurenblind?

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:21

Ik vind Eli echt een hele leuke pony! Ik heb er verder niet zoveel verstand van, maar vind het er goed uit zien!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:24

Leuke foto's
Ik vind eli een onwijs leuk beessie om te zien

viola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 20:29

Mijn wagen hangt idd iets achterover, maar is zo perfect in evenwicht.

Nee ivoice je ben niet kleurenblind hoor. De broek en het hoofdstel van het bruine tuig leken echt nergens op kwa pasvorm. En ik had een prima ideal hoofdstelletje al eens los gekocht en van mijn andere oude tuig een kleinere broek, maar ja helaas wel in het zwart. Maar dan gaat mij de pasvorm toch boven de kleur.
Ik denk er over om kwa tuig helemaal over te gaan op ideal, maar dan is mijn dubbelspan tuig eerst aan de beurt en dan moet ik waarschijnlijk weer even sparen Haha!

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:46

Stoer ding! Staat erg leuk voor de wagen!
Gaaf tuig! waar heb je die gekocht?

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:21

Doe jij Eli in een badje met Biotex Haha!
Wat is jouw pony prachtig wit. Mijn complimenten..
Ik keek een beetje vreems naar de bevestiging van jouw broek maar die zit, na een tweede keer kijken, dus toch wel goed.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 00:21

Mooie plaatje zo om te zien Lachen

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:42

Mooie combinatie. Hoe krijg je het voor elkaar om je pony zo prachtig wit te krijgen.???

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:48

Leuke combinatie! Ziet er netjes uit hoor! En inderdaad wat is je pony mooi wit!

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:51

Hele mooie foto's ! En inderdaad, wat ziet je pony er mooi verzorgd uit; de staart, zelfs de voetjes hagelwit......

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:16

Leuk zeg ziet er strak uit... maar ff dat witte dat wil ik ook wel weten hoe doe je dat...

Tong uitsteken

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:13

wat een knappe combi heb je! en wat is je pony mooi wit! Knipoog
jammer van de verschillende kleuren tuig, maar goede pasvorm gaat boven alles! en je bent opzoek naar ander tuig dus dat gaat goed komen! veel plezier met je kleine witte eli !

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:31

Eli is gaaf!!! Lovers
complimenten hoor! eli ziet er super uit!
alleen lijkt je karretje inderdaad achterover te hellen?
Ik vind dat je je karretje op een leuke/goede manier 'verbouwd' hebt.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:59

Wat een mooi plaatje, en (het is al vaker gezegd) wat is je pony prachtig wit!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:50

Ziet er hartstikke netjes uit Ja Mooi dat bruine tuig bij je pony!
Probeer erop te letten dat je je binnenhand loslaat in een wending. Dus alleen een ophouding om de wending aan te geven en eventueel nog af en toe een ophouding om je stelling te behouden. Maar de rest van je wending stuur je met je buitenteugel. Je pony heeft op sommige foto's namelijk de neiging om zijn hoofd te kantelen.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 17:06

Bedankt allemaal voor de leuke reacties!

Ibalia: Ja ik heb losse strengdragers, vandaar dat het er misschien even wat anders uitzag.

Lisanne: Het tuig (tenminste het bruine gedeelte) heb ik van horseshop horsepower (van woonschip op bokt).

Ivystoeter: Ja het karretje hangt idd niet helemaal recht, maar zoals hij nu hangt in hij goed in evenwicht. Ik twijfel dan ook vaak aan het evenwicht van andere met zo'n sulky waarvan ik foto's zie. Ik heb zelf nog bijna 10 kilo aan extra gewicht moeten toevoegen (nou zit ik er ook wel altijd alleen op en ben zelf niet zo zwaar). Het gewicht zit trouwens achter de zitting verborgen.

Sjonniej: Jee eindelijk een rijtechnisch advies, dankje. Ik ga er zeker op letten.

Ja hoe ik hem zo wit hou dat hoor ik in elk topic wat ik plaats. Ik doe er echt niks bijzonders aan. O, nee nou lieg ik toevallig is hij 2 weken geleden gewassen, maar dat gebeurt eigenlijk hooguit 5 keer per jaar en daar was een paar dagen later al niks meer van te zien hoor. Het is eigenlijk een kwestie van veel ruimte geven (ze staan op de wei of paddoc met inloopstal) zodat ze niet in hun eigen mest/urine hoeven gaan liggen, want dat zijn de ergste vlekken. Gewoon aarde of zand borstel je er zo af als het droog is. Maar nou moet je ook echt niet van dichtbij kijken hoor en zeker geen klopje op zijn kont geven want dan heb je gelijk stoflongen.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:53

Wat een leuke pony en mooi tuig! Jammer dat de bruine broek en het hoofdstel niet pasten, maar pasvorm is natuurlijk belangrijker!
Hij doet het erg goed voor de wagen zo te zien. Voor derest geen mentechnisch commentaar want ben zelf nog een beginner in het mennen Clown

Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:28

Cool Cool Cool Cool Cool Mooi hoor, echt prachtige foto's, compliment voor jou en de fotograaf Haha! !