Hallo, ik heb een vraag wat te doen na een geslaagde join up.
Ik zal bij het begin beginnen. Nadat mijn paard door iemand anders uit het land gehaald zou worden en dit is mislukt doordat diegene twijfelde liet hij zich ineens niet meer pakken ook niet meer door mij. Hierdoor is hij een nacht buitengebleven en na een paar mislukte pogingen om hem te pakken heb ik hem uiteindelijk na 2,5 uur en op het laatst met hulp te pakken gekregen.
Omdat ik het sneu voor hem vond dat hij dan maar niet meer buiten kon heb ik hem een heel klein stukje gegeven maar toen ik hem weer vangen wou sprong hij over de draad.
De volgende oplossing die ik had bedacht was om hem in de paddock te doen en gewoon niet te voeren, dan zou hij wel graag willen komen (dacht ik), toen hij voor de 3e dag buiten liep was ik ten einde raad.
Op internet heb ik toen gezocht naar een oplossing en kwam uit bij http://www.naturalhorsemanship.org. Hier stond op hoe je een join up (hier had ik me nog nooit in verdiept) kon doen en dat leek me op dat moment de enigste oplossing om nog te proberen. Tot die tijd vond ik zulk soort dingen echt de grootste onzin. (sorry)
Het heeft even geduurd, maar het heeft geweldig gewerkt. ik kon hem op het laatst overal aanraken. Ik heb hem daarna nog een keer weggestuurd en daarna kwam hij zo weer en liep als een mak lammetje achter me aan.
Ik zit er nu even mee hoe het verder moet. Het lijkt me geen goed idee om hem nu weer gelijk in de wei te doen, het lijkt me beter om hem eerst nog weer in de paddock te doen, of niet?
En ik neem aan dat hij het de volgende keer eerst wel weer zal proberen om weg te lopen?
Komt het nu ook weer dat ik hem direct kan pakken of moet je dit een paar keer doen?
En hoe moet ik hem de eerste keer los benaderen? direct proberen te pakken of direct weg jagen?
Heel veel vragen maar misschien weten jullie een antwoord?
Ik ben benieuwd en alvast bedankt! Ik zou het jammer vinden als mijn paard nooit meer los zou kunnen zonder dat je hem simpel kunt pakken.