Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
blosbokker schreef:Maar daar kunnen ze wel in gaan staan of niet? Of is het dichtgestrikt aan de bovenkant? Ik kan het niet helemaal goed zien. Iig bedankt voor de foto erbij!! Dit is in ieder geval niet zo'n dure oplossing, ik hou hem zeker in gedachten, bedankt.
Morrie schreef:als je hoopjes op de grond maakt, maak dan altijd 1 hoopje meer dan je paarden hebt, als je een sukkel in de groep hebt (zoals mijn paard) dan is de kans wat groter dat ie ook nog wat hooi binnenkrijgt als je +1 hoopje hooi hebt
Morrie schreef:als je hoopjes op de grond maakt, maak dan altijd 1 hoopje meer dan je paarden hebt, als je een sukkel in de groep hebt (zoals mijn paard) dan is de kans wat groter dat ie ook nog wat hooi binnenkrijgt als je +1 hoopje hooi hebt
blosbokker schreef:Aha, ja dan moeten ze idd wel gek doen, ik denk dat ik dat hooinet eens in de groep ga gooien, vind het een goede oplossing!! Heb je dat ergens gekocht of heb je dat zelf inelkaar gemaakt van een heleboel hooinetten?
JoviBan schreef:blosbokker schreef:Aha, ja dan moeten ze idd wel gek doen, ik denk dat ik dat hooinet eens in de groep ga gooien, vind het een goede oplossing!! Heb je dat ergens gekocht of heb je dat zelf inelkaar gemaakt van een heleboel hooinetten?
Ik vind het ook een goede oplossing en achteraf jammer dat ik 'm niet eerder (nl. vóór de winter) heb gekocht. De eerste helft van de winter voerden we namelijk gewoon op de grond en werd er veel hooi vertrapt, er werd op gemest en bij harde wind waaiden er ook veel plukken weg.
Een ander voordeel van dit net is dat het hooi schoon blijft; als je hooi op de grond legt en de paarden lopen erover/doorheen, komt er altijd wel wat zand in het hooi.
Ik heb het net gekocht bij http://www.hooinet.nl
callippo schreef:Wij voeren in grote plastic bakken, ongeveer 1x1m groot en 80cm diep. Moeilijk te vinden, maar reuze handig. Er gaan 2 baaltjes hooi in een bak. Of maar 1, als je hem goed uitschudt.
Nog minder verlies dan bij de netten van hooinet.nl, maar ze eten het veel sneller op en de bakken zijn dus moeilijk te vinden.