Boomloos met gewone singel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Boomloos met gewone singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 18:04

Hoi,

Kun je een gewone western singel ook onder je boomloze (arizona)western zadel gebruiken?

Ik heb een speciale singel voor mn arizona (anethomisch gevormd) maar die is op dit moment net wat aan de ruime kant, mn gewone (western)singel (met bont) is een maatje kleiner en zou misschien beter passen?

Alvast Bedankt!

8nnemiek

Re: Boomloos met gewone singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:15

Dat kan prima hoor Ja
Je hebt alleen kans dat het zadel dan iets meer kan schuiven. Maar dat hoeft niet.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 22:02

Ik rijd met m'n barefoot cheyenne met een wintec singel. Gaat prima.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 08:22

Okee bedankt, ik ga het eens uitproberen als het zadel net zo netjes blijft liggen hoef ik geen nieuwe singel te kopen!

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 08:25

ik reed mijn barefoot cheyenne met de bijhorende singel maar daar krijgt hij kale plekken van achter zijn benen dus rij ik nu met een neopreen dressuursingel en dat gaat goed.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 08:37

Ik rijd al tijden met een Kieffer gelsingel, die heeft de gespen afgeschermd van de vacht. Mijn Tink heeft namelijk lange buikharen, en als die in de gespen komen.. Da's niet fijn Nagelbijten / Gniffelen Bovendien vind ik de BF singel niet fijn, hij gaat heel snel rimpelen.
Gaat prima met de Kieffer, zadel blijft goed liggen etc.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 11:09

Bedankt,

Ik heb een westernsingel dus geen last van de gespen die zijn mooi beschermd, maar hij is helaas wat telang omdat mn haf wat afgevallen is (eindelijk hihi).

Ik ga vanaaf mn andere singel eens proberen......

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:18

Hier zocht ik ook naar. Heb net een Barefoot London besteld, maar geen singel erbij. Ik ben van plan om gewoon met mijn eigen neopreen dressuursingel te rijden, hopelijk gaat dat goed. Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:02

Kan prima hoor , gewoon een kwestie van proberen en bevalt het niet dan kun je altijd nog de originele singel bestellen Lachen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:41

ik rij met een banaansingel (buikig trekpaard) geen last van schuiven, zadel ligt zelfs stabieler dan met de originele barefootsingels (zowel maar 65 als 75)