stippen op de huid? misschien erfelijk van Rapid Royalty

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MariskaFally

stippen op de huid? misschien erfelijk van Rapid Royalty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 16:26

hallo, ik heb een ruin van Rapid royalty en toen wij hem deze winter schoren zag ik dat hij allemaal stippen had, over zijn gehele lichaam. nu zijn haar weer begint te groeien zie je ook heel veel witte haartjes tussen zijn bruine vacht en ook bij zijn staart (als je die optild) zie je allemaal stippen zo ook op zijn borst enz.? zijn er meer mensen die dit hebben bij hun draver en dan misschien specifiek van een draver van Rapid Royalty? mijn paardje heet trouwens roel buitenzorg. en die stippen lijken een beetje op de stippen van een appaloosa hij is daarentegen wel volledig draver

WendyBZ

Re: stippen op de huid? misschien erfelijk van Rapid Royalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:30

Gewoon witte haren erdoor komt wel vaker voor, twee van onze paarden hadden dat ook, waren geen familie (wel beide lichtbruin. Onze jaarling (v. Gold Arrow) heeft ook witte stippen, een op haar schouder en twee boven de staart, moeder heeft niets.

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:52

Vroeger hadden wij ook een vos op stal die dit had. Hij stamde af van Yankee Tornado. Naarmate hij ouder werd, kreeg hij steeds meer witte stippen. Het zag er echt grappig uit, een soort sproeten.

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 18:45

mijn paardje heeft nu dus al aardig wat stippen (heel erg veel) en het is best schattig ja maar ik dacht echt zo van waar komt dat dan weer vandaan. maar het komt dus wel vaker voor bij paarden.

draverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:52

Ik heb 2 rapid Royalty paardjes op stal staan, die hebben nergens last van, Behalve van hun mooiheid Haha!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 08:49

ik heb een aantal rapid's gekend, amar die hadden het geen van allen. Ik heb wel een ander paardje gekend ide ineens stippen kreeg en daar een hoop gedonder mee kreeg toen ie geïdentificeerd moest worden voor het deelnemen aan een keors (nog voor de invoering van de chip). Het stond dat paard echt heel leuk en na 2 jaar waren ze ineens weer weg... helaas.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 21:53

kan volgensmij soms ook een gebrek aan vitamine zijn, maar ik denk niet dat je je er druk om moet maken Lachen.