Gestrekt been voor jambette/spaanse pas

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Gestrekt been voor jambette/spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 22:48

Garinka snapt ondertussen dat ze bij een zeker commando haar been op moet tillen, het verschil tussen links en rechts is er ook. Ze tilt braaf haar beentje op maar strekt niet. Hoe leg ik haar dát nu uit?

Afbeelding
ben al best trots zat ze het idee snapt Haha!

merelj

Re: Gestrekt been voor jambette/spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:58

aah wat lief, en ga zo door! moooi paarjde ook Lachen ik weet alleen niet hoe ik het je moet uitleggen, misschien kan je ook op internet kijken? haha, Tong uitsteken

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:30

Ik zou het aan de hand proberen en dan zelf haar been voor haar strekken en dan belonen.
Daarnaast maak ik het beschil met oefenen tussen het bovenbeen en het onderbeen. Bovenbeen is gewoon optillen zoals ze nu doet. Onderbeen is strekken naar voren toe.
Verder ben ik er ook echt geen ster in hoor! Maar wie weet heb je er iets aan!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:30

En het risico van het zelf strekken van het been is dat ze jouw voorovergebogen houding als commando gaat zien. Als je dus vervolgens nietsvermoedend die gevallen borstel weer oppakt heb je ineens een hoef in je gezicht... Geen fijne methode dus.

Hoe wel? Je gaat je paard leren dat het met zijn onderbeen je zweep moet aanraken. Wanneer hij dat snapt houdt je de zweep steeds een stukje hoger. Belangrijk is dat hij met het onderbeen target en niet met het bovenbeen omdat hij hem dan pas echt moet uitstrekken. Succes!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:47

Ik bedoel niet zelf mijn been strekken maar zijn been. Dus door het op te tillen en naar voren te strekken. Omdat ze haar been al optilt het dan gewoon overpakken zeg maar...
Maar jij weet er een stuk meer vanaf Amable dus....

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:08

Klopt, maar als je het been wil optillen zul je voorover moeten bukken. Zelfs al is het maar heel licht, je paard gaat dit als hulp herkennen zonder dat jij je dit realiseert. De kans dat het dus misgaat op het moment dat je iets laat vallen en je voorover bukt om het op te pakken is onwijs groot. Daarom is de methode die je beschrijft absoluut niet correct. Wat je wel zou kunnen doen is werken met een beenlonge, dan kan je rechtop blijven staan en door iets druk te zetten op de longe op het moment dat het paard de voet op tilt het been voorwaarts vragen. Maar de manier die ik beschrijf is de beste manier die het paard in de meeste gevallen snel begrijpt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 11:51

Het met de hand strekken had ik al geprobeerd, maar ze snapt er niks van. Dat met de zweep al target gebruiken ga ik eens proberen!

Het oefenen/aanleren doen we ook aan de hand, maar ik was zo trots dat ze het ohz begreep dat het op de foto moest Haha!

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:31

Pino heb ik het geleerd door met mn zweep op zn onderbeen te wrijven, waardoor hij zijn been naar voor gooide om van dat gekriebel af te raken Knipoog
en idd, de methode van Amable is erg goed! Knipoog
succes!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 00:40

Tja, ik wil eigenlijk voorkomen dat ze echt gaat slaan met haar been. Dus kriebelen doen we maar niet Tong uitsteken
Ben nog steefds niet bezig geweest Bloos drukdrukdruk

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 10:39

Ha het gaat al veel beter Haha! Bedankt voor de tips