Hallo,
Ik moet eerst even kwijt dat ik erg blij ben. Zins vandaag gaat Nanna (Shet) op commando liggen. Dit heb ik haar bij toeval geleerd. Ik had haar gewassen en zou vervolgens weer een beetje aan VD doen. Maar met liggen hield ik mij nog lang niet bezig. Want ben vooral nog bezig met dat ze de aandacht bij mij houd en de basis commando’s goed kent. Hier bedoel ik dan mee gewoon meelopen ten alle tijden stil staan en blijven staan als ik dat wil achterwaarts enzo. Wel kent ze kleine oefeningen als hoofd schudden en niet eten en voetje.
Maar ik had haar vandaag dus gewassen en meestal is ze niet zo van et rollen maar vandaag wel. Dus iedere keer dat ze ging liggen heb ik geklikt en het commando eraan gehangen. Dit snapte ze na twee keer. De keer daarna dat ik het commando zei ging ze liggen en rol ze op de rug en gaat weer staan. Dit deed ze alle drie keer. Na deze drie keer heb ik het verder met rust gelaten en ben ik weer met de basis bezig gegaan. Maar mijn vraag is nu ze gaat dus liggen en rol net als bij rollen op de rug en dan gaat ze weer staan. Maar hoe kan ik haar nu leren stil te liggen. Van uit wat ik nu heb. Of kan ik dit gewoon beter met rust laten en het over een lange tijd pas via het knielen aanleren?
Heeft iemand een idee?