[AR] Mennen met shetlanders, hoefschoenen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Romy_tessa

Mennen met shetlanders, hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 14:17

Hey
wie ment er nog meer allemaal met zijn shetjes? Ik heb sinds kort mijn shetje (90 cm) samen met die van mijn vriendin (100 cm) in het tweespan staan, gaat egt leuk, heb 15 april voor het eerst een samengestelde menwedstrijd met ze gereden, ik vond het egt onwijs gaaf om te doen Haha! . Jammergenoeg willen mijn ouders me niet regelmatig ergens heen brengen en heb ik ook geen bos naast de deur waardoor ik vooral ben aangewezen op asfalt en daardoor slijten de hoeven van mijn pony's te hard. Ze liepen altijd op blote voeten, maar de shet van mijn vriendin staat nu sinds twee maanden op hoefijzers, nu vind ik dit niet erg praktisch, want we hebben hier veel kunstof bruggetjes en daar glijdt hij dus gewoon vanaf. ook is hij zijn eigen kootholtes gaan open lopen. Nu de hoeven van mijn pony ook te hard slijten zit ik aan hoefschoenen te denken, dan vooral aan de smitjes, want andere passen volgens mij niet bij shetlanders. Iemand ervaring met shetlanders op hoefschoenen?
Zijn er nog meer mensen die 4 augustus meedoen met hun shetlander op de shetlandermanifestatie van het nsps?

Groetjes Tessa

xElienx

Re: Mennen met shetlanders, hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:23

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:59

Alles wat hier te hard slijt gaat gewoon op ijzers, heb er nog nooit problemen mee gehad.

Ik ben wel van plan mee te doen op de shetland manifestatie in augustus, maar nog geen idee met welke pony's en welke onderdelen.

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 16:08

Dennis schreef:
Alles wat hier te hard slijt gaat gewoon op ijzers, heb er nog nooit problemen mee gehad.

Ik ben wel van plan mee te doen op de shetland manifestatie in augustus, maar nog geen idee met welke pony's en welke onderdelen.

wat betaal jij voor hoefijzers en wie heb je al smit? (beetje off topic)

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 16:09

Ik betaalde 80 euro om mijn shet rondom op ijzers te laten zetten, daarbij werd hij natuurlijk ook eerst bekapt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 16:33

Ik doe het zelf, ben bijna klaar met mijn opleiding tot hoefsmid (en zoek nog klanten Knipoog ).

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:13

Alles op blote voeten maar dat staat ook al in het andere topic.

Ik doe trouwens ook weer mee in Ermelo

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 00:25

Ik heb onze shetmerrie ook gewoon blootsvoets lopen; is vooral kwestie van véél training en gewennig, daar moet je nooit zomaar aan beginnen. Nu loopt ze toch wel heel wat afstanden over asfalt...

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 07:07

ze lopen al jaren op blote voeten, en dan ook aardig veel op de stenen, maar eerst stonden ze 's winters ook op een stuk stenen, nu staan ze ergens anders en staan ze 's winters op zand/houtsnippers,sinds ze hier staan zijn de hoeven veel langzamer gaan groeien, ze gingen nu gewoon gevoelig lopen, dus heb ze nu al 3 weken ni meer voor de kar gehad. Daarom zit ik te denken aan hoefschoenen, want de hoeven groeien het gewoon ni bij

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:53

Mijne ook blootsvoets, gaat prima.
Wat Joycie zegt, een kwestie van rustig opbouwen en logisch nadenken.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:30

Mijn mini shetlander staat ook op ijzers.

in het begin had hij een aangepast 7.0 nu heeft hij INI mini ijzertjes speciaal voor hem besteld (igg mijn smid dan Knipoog )
die kunnen er meteen onder.