Zoals in mn andere topic hier te lezen was flipte hij helaas op de ringrijderij, hij bleef maar steigeren en achteruit lopen, liet zich vallen etc.
Ik heb hem toen om ongelukken te voorkomen uitgespannen en met de trailer naar huis gebracht.
Mijn grootste angst was, omdat ik hem ten tijde van het flippen heb uitgespannen, dat hij nu verpest zou zijn voor de kar, er niet meer voor zou willen of hartstikke nerveus zou zijn.
Vandaag zou de stalbaas me even helpen om hem er weer voor te zetten.
Heb hem eerst uitgebreid gepoetst en toen het tuig omgedaan. Daar reageerde hij niet vreemd op dus dat was al goed.
Toen naar de kar gebracht, de stalbaas sprak Tom braaf toe ( het is mooi weer pony, en je baas gaat nu een lekker ritje met je maken

Ik stapte op de kar, nam mn leidsels aan en toen was het eerste moment van de waarheid; wat zou hij doen als ik hem voorwaarts zette ?
Nou wat hij deed was braaf vooruit lopen. De stalbaas liep naast zijn hoofd en had hem voor de zekerheid nog even aan het touw vast, maar Tom liep hartstikke braaf door. Zn koppie stond op standje vrolijk, de oortjes enthousiast vooruit. Na een paar rondjes vond de stalbaas dat ik de weg wel weer op kon, en dat idee had ik zelf ook. De boer heeft me nog even de grote weg over geholpen tot op de fentweg en knipte toen het touw los: " Veel plezier Sanne!"

Even was ik wat onzeker, maar met een paar seconden vloeide dat alweer weg, Tom liep weer net zoals voorheen supervrolijk voor de kar, en we genoten samen van het lekkere weer.
Ik zette hem in een drafje en ook dat ging voortreffelijk. Heb een klein rondje gereden, gewoon ons vertrouwde menblokje, niet meteen teveel of te gek, gewoon weer even het gevoel krijgen.
Tom was supervrolijk en luisterde weer perfect naar mijn hulpen. Heb veel overgangen gereden en her en der wat haltgehouden. Ook nog een klein galopje gedaan wat hij heel braaf deed en ook netjes weer terug kwam.
Ben dus weer helemaal gelukkig nu, er moet nog wel het een en ander gebeuren en ik ga dus ook lessen nemen, maar hij is in elk geval niet verpest voor de kar, we kunnen rustig weer verder gaan!
Veel oefenen, lessen en samen rijden en dan wil ik toch weer proberen ooit een ringstekerij te rijden, we laten ons niet zomaar uit het veld slaan door 1 accidentje