[AR] Na ringsteekmisser vandaag weer gemend met Tom, ging super!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Na ringsteekmisser vandaag weer gemend met Tom, ging super!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 17:01

Afgelopen woensdag zou ik ringrijden met Tom.
Zoals in mn andere topic hier te lezen was flipte hij helaas op de ringrijderij, hij bleef maar steigeren en achteruit lopen, liet zich vallen etc.
Ik heb hem toen om ongelukken te voorkomen uitgespannen en met de trailer naar huis gebracht.

Mijn grootste angst was, omdat ik hem ten tijde van het flippen heb uitgespannen, dat hij nu verpest zou zijn voor de kar, er niet meer voor zou willen of hartstikke nerveus zou zijn.

Vandaag zou de stalbaas me even helpen om hem er weer voor te zetten.
Heb hem eerst uitgebreid gepoetst en toen het tuig omgedaan. Daar reageerde hij niet vreemd op dus dat was al goed.
Toen naar de kar gebracht, de stalbaas sprak Tom braaf toe ( het is mooi weer pony, en je baas gaat nu een lekker ritje met je maken Haha! ) en ik spande hem rustig in. Hij bleef mooi staan en was niet onder de indruk.
Ik stapte op de kar, nam mn leidsels aan en toen was het eerste moment van de waarheid; wat zou hij doen als ik hem voorwaarts zette ?

Nou wat hij deed was braaf vooruit lopen. De stalbaas liep naast zijn hoofd en had hem voor de zekerheid nog even aan het touw vast, maar Tom liep hartstikke braaf door. Zn koppie stond op standje vrolijk, de oortjes enthousiast vooruit. Na een paar rondjes vond de stalbaas dat ik de weg wel weer op kon, en dat idee had ik zelf ook. De boer heeft me nog even de grote weg over geholpen tot op de fentweg en knipte toen het touw los: " Veel plezier Sanne!" Knipoog

Even was ik wat onzeker, maar met een paar seconden vloeide dat alweer weg, Tom liep weer net zoals voorheen supervrolijk voor de kar, en we genoten samen van het lekkere weer.
Ik zette hem in een drafje en ook dat ging voortreffelijk. Heb een klein rondje gereden, gewoon ons vertrouwde menblokje, niet meteen teveel of te gek, gewoon weer even het gevoel krijgen.
Tom was supervrolijk en luisterde weer perfect naar mijn hulpen. Heb veel overgangen gereden en her en der wat haltgehouden. Ook nog een klein galopje gedaan wat hij heel braaf deed en ook netjes weer terug kwam.

Ben dus weer helemaal gelukkig nu, er moet nog wel het een en ander gebeuren en ik ga dus ook lessen nemen, maar hij is in elk geval niet verpest voor de kar, we kunnen rustig weer verder gaan!
Veel oefenen, lessen en samen rijden en dan wil ik toch weer proberen ooit een ringstekerij te rijden, we laten ons niet zomaar uit het veld slaan door 1 accidentje Knipoog

Noppie

Re: Na ringsteekmisser vandaag weer gemend met Tom, ging super!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:06

Nou, zie je wel, Tom de super-pony! Haha! Hartstikke fijn dat het goed ging...dat geeft weer vertrouwen. Succes, dat gaat vast lukken met jullie!

Orabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 18:27

Ah super Lachen! Ben echt blij voor je dat het goed ging, dit is toch je droom en dan is het zo naar dat het mis ging. Hopelijk helpt les voor in noodsituaties en de 'final-touch' maar het komt zeker goed Haha!

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:47

Ik heb zo'n grap ook eens beleefd met mijn merrie. Wij gingen dus tijdens het ringsteken op de kletter.
Later hebben we haar gewoon weer ingespannen en hadden geen centje pijn.
Alleen als er andere aanspanningen kwamen, werd ze super gespannen. dus ringsteken zat er voor ons niet meer in!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 22:46

Ik hoop dat ik het laatste wel voor elkaar krijg Bluebontje, ring/showrijden was toch een beetje mijn droom eigenlijk.
Wil nu eerst een aanspanning gaan zoeken die samen met mij wil gaan oefenen met inhalen/voorbij rijden/vooruit rijden etc, en weer veel met Annelies en Bas samen rijden, zodat hij toch leert op zn plek te blijven en niet achter anderen aan te gaan als hij dat wil. En dan maar weer eens een poging tot ringrijden doen, gaat het de 2e keer weer mis, dan zit het er voor ons misschien ook niet meer in maar daar ga ik eerst niet vanuit Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:49

he, tof dat je weer gemend hebt!
en dat het goed ging Lachen

ik denk dat je rustig weer kan gaan ringsteken hoor,
misschien eerst een keer gewoon naar en door drukte rijden, langs een fanfare, al dat soort dingen.
het lag waarschijnlijk gewoon aan dat meisje die zo langs jullie heen vloog,
maar misschien heeft de pony de associatie gelegd tussen angst en de geluiden daar?
daarom zou ik dat eerst uitproberen als ik jou was.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 13:22

super, je had het ook anders kunnen treffen. dit is gelukkig goed afgelopen.