[AR] Welke marathonwagen voor shet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Toad

Welke marathonwagen voor shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 13:47

Hoi!
Ik heb een shetlander en die loopt nu voor een bekende shetlandsulky.
Omdat de vering van deze dingen niet al te best zijn, zijn ze meer geschikt voor op het asfalt dan op de ruiterpaden.
We hebben veel plezier gehad van deze sulky maar we willen volgend jaar een echte marathonwagen aanschaffen, zodat we moeiteloos over de ruiterpaden kunnen crossen.
Wij zijn dus op zoek naar een lichte marathonwagen, die geschikt is voor zowel 1 als 2 span met uiteraard een leuk modern uiterlijk.

Wat voor marathonwagen hebben jullie voor jullie kleine monstertjes? En wat kostten die?

xElienx

Re: Welke marathonwagen voor shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:37

De Lemerij heeft leuke wagens. (zie mijn profiel)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:39

Ik heb er 1 van HCA (zie profiel). Kan zowel voor enkel als tweespan hoewel ik hem voor het enkel iets aan de zware kant vind met zijn 200 kilo

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:55

Ik heb deze besteld bij Van de Brink in Hierden (adverteert altijd op marktplaats)>>
Afbeelding
Gezien je aardig in de buurt woont, is het misschien een idee om daar eens te gaan kijken...? Vraagprijs voor deze wagen standaard is 2200 euro. Maar je kan tegen kleine meerprijs aanpassingen naar je zin laten maken Lachen

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 13:44

zelfde reactie als Vickelientje, ik heb de mijne daar ook besteld. (komt over 4~5 weken binnen...) Ik heb er alleen een welshje voorstaan, maar een vriendin van mij heeft er 2 shetten voorlopen Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:52

Die van Vickelientje staat ook op mijn verlanglijstje boven aan. Ik denk dat die hier binnenkort ook zal gaan komen.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 16:14

Idd, leuke wagen en leuke prijs.
Alleen hij heeft het nu zo druk dat de levertijd 8 weken is ipv 3-6...beetje jammer, maarja! nog 5 weken max voor mij dan Lachen

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 09:39

Ik vind 200 kilo echt veel te zwaar voor een shetlander wagen.
Bij De Lemerij hebben ze een minikar, zo schattig! Die weegt maar 70 kilo. Alleen zit daar dan weer geen vering op, maar die kun je er toch op laten zetten?

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:54

Toad schreef:
Ik vind 200 kilo echt veel te zwaar voor een shetlander wagen.
Bij De Lemerij hebben ze een minikar, zo schattig! Die weegt maar 70 kilo. Alleen zit daar dan weer geen vering op, maar die kun je er toch op laten zetten?

Die wagen van mij is 130 kg. Hoe groot/ zwaar is je shet? Beetje formaat shet moet dat wel kunnen trekken. 200 vind ik ook te zwaar voor enkelspan.
Voor miniwagentje zou ik oppassen. Die zijn al snel veel minder stevig en vaak zit je dan met je knieën in je neus. Rijdt niet echt comfortabel Vork

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:15

Ik reed met een soortgelijke wagen als vickelientje.
Als jij zonder last over ruiterpaden wil crossen zou ik niet gaan voor een mini wagentje.
Het wagentje hierboven is geen enkel probleem voor jou shet (iig niet voor de mijne) en rijdt erg lekker. Voor tweespan vond ik hem soms aan de lichte kant dus hij is echt niet te zwaar.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:37

Ik moet zeggen dat ik er een beetje over denk mijn grote wagen in de verkoop te gooien en ook voor bovenstaande wagentje van vickelientje te gaan, voornamelijk vanwegen het gewicht.
Dit vind ik tot nu toe het mooiste/beste vierwielige shet wagentje die ik tegen gekomen ben.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:50

Pb me maar als je shettensulky te koop is Tong uitsteken

Verder geen idee over marathonwagens, succes met je zoektocht Lachen