[AR] Dressuurmatige menles van een ruiter? Ik ben erg tevreden!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rosiewozie

Dressuurmatige menles van een ruiter? Ik ben erg tevreden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 18:33

Hallo allemaal

Al een tijdje worstel ik met het feit dat ik nu wel eens wat verder wil komen voor mezelf met de dresuur. Een aantal lessen van Martin van de Broek staan al een tijdje op de planning, maar het is er nog niet van gekomen.

Nu was vrijdag een vriendin van me, die dressuur rijdt te paard, een keertje mee met de wagen. Al snel kwamen er een aantal tips en even later had ze zelf de leidsels in hand. Ze had er schijnbaar geen moeite mee de omschakeling te maken want mijn pony liep echt geweldig. Al snel werd ons buitenritje omgetoverd tot een heuse dressuurles.
Was echt hellemaal happy, Doortje liep echt super en ik heb ontzettend veel aan haar tips gehad. Genoeg stof om weer even flink te oefenen.

Nu hebben we afgesproken dat zij mij een keer in de twee weken les komt geven.
Op deze manier kan ik nog even mijn centen sparen voor van de Broek voor de tijd dat ik met mijn vriendin niet meer verder kom.

Ik heb echt een super rit gehad en was wel benieuwd of er meer mensen zijn die les hebben van iemand die weinig men ervaring heeft maar een hele hoop als ruiter?

Sentido

Re: Dressuurmatige menles van een ruiter? Ik ben erg tevreden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 18:40

ik heb wel eens dat mijn zussen (die niet mennen) een tip geven van hij mag iets meer op de achterhand of iets meer opgericht.
of probeer meer te ontspannen
ze weten dan niet de kneepjes van het mennen om het uit te voeren maar kunnen uiteraard wel zien of mijn pony netjes loopt.
maar echt menles heb ik van een ontzettend goede men instructeur en ik ben daar erg tevreden dus waarom anders Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 18:55

Mijn zusje helpt mij ook vaak genoeg. Ze ment zelf ook wel, maar niet echt serieus.
Dingen waar ik in de les ohz aan werk werk ik voor de wagen ook aan en andersom Lachen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 13:17

Het komt allemaal op hetzelfde neer, dus het is eigenlijk heel logisch dat ze je goed kan helpen Lachen Zelf heb ik meer les ohz dan aangespannen, dus mijn huiswerk die ik ohz meekrijg werk ik ook aangespannen uit. Het is soms wel even knutselen hoe je je beenhulpen het makkelijkste kan vervangen, maar over het algemeen gaat dat best aardig.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:45

ALs je zelf het mennen niet meer hoeft te leren dan is het juist heel goed denk ik om een doorgewinterde dressuurruiter er naar te laten kijken. Daar ligt het niveau hoger dan in de mensport. Je moet natuurlijk wel iemand hebben die zich een beetje in het mennen kan verplaatsen of je moet zelf aanwijzingen kunnen vertalen naar het mennen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:25

Ik krijg 1x per maand dressuurles op de vereniging. Dit is ook van een dressuurruiter die alleen ahz rijdt.

Mij bevalt het wel hoor. het komt idd grotendeels op hetlelfde neer.

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 15:54

Het bevalt me echt heel erg. Ik heb weer hellemaal nieuwe zin gekregen in het mennen.
Ook aan de dubbele longe is weer een waar festijn. Je kunt dan echt goed zien ook hoe ze loopt en aangezien doortje best wat hackney bloed heeft gaat ze echt heel anders lopen als ze haar achterhand meer gebruikt. Echt heel gaaf.

Ben nu alleen een beetje teleurgesteld, ze hebben van de menclub de organisatie van de oefenwedstrijden samengevoegd met een andere menclub om meer interesse te wekken, maar ze hebben ook de dressuur maar gelijk weggelaten!! Schijnbaar gaat het ze binnen de menclub echt alleen maar om het racen....

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 17:07

ik help mijn vriend ook vaak genoeg met wat aanwijzingen e.d., ook ik ken de fijne kneepjes van het mennen niet, maar ik pas gewoon toe wat ik ken vanuit de dressuurwereld. Hij vindt het best fijn als ik meekijk, het zijn vaak maar net de simpele dingen waardoor het beter loopt. Maar daarnaast heeft hij ook wel les, ook omdat ik er niet vaak genoeg bij ben.