[AR] koetsiersbewijs dubbelspan, leuk en nuttig?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

germie

koetsiersbewijs dubbelspan, leuk en nuttig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 22:07

Is het leuk om tweespan te rijden? Ik heb vorig jaar m'n koetsiersbewijs enkelspan gehaald. En nu werd mij gevraagd of ik ook mee wilde doen aan de cursus dubbelspan. Op zich lijkt mij dit wel leuk, gewoon om eens dubbelspan te mennen, om te voelen wat het is. De cursus bestaat uit 5 theorielessen en 5 praktijklessen. Is het echt zoveel anders als enkelspan?
Is het een aanrader?

Roxatte

Re: koetsiersbewijs dubbelspan, leuk en nuttig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 09:41

Of het koetsiersbewijs voor tweespan nuttig is weet ik niet maar ik weet wel dat het heel erg leuk is om twee paarden voor je te hebben die hard voor je werken!! Afgelopen week zijn mn paarden naast elkaar komen te staan voor de wagen en ik kan alleen maar zeggen dat het megaleuk is om te tweespannen. Je kan het eigenlijk niet vergelijken met enkelspan; je hebt veel meer power voor de wagen en het samen opgaan voor de wagen dat is zo mooi...Je moet het gewoon een keer proberen en je bent verkocht Vork

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 12:28

Ik heb maar 1 paard (en die is ongewenst drachtig en aan 2 benen kreupel met de vraag of het ooit weer goedkomt, wie wil weten hoe dit komt stuurt maar een pb) en dus zal ik verder niet snel tweespan rijden. Maar hetl ijkt mij wel leuk om een keer te doen.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 19:15

ik heb een keer met het tweespan hacks van mijn tante gement en ik vond het echt leuk, helemaal geweldig als je twee paarden hebt die samenwerken.
helaas zit het er niet echt in dat ik nog een paardje aan kan schaffen om te gaan twee spannen maar het is zeker iets wat ik in de toekomst wil gaan doen Ja

het is wel anders als enkel maar niet moeilijker, je moet even door hebben hoe het werkt en dan rijd je er volgens mij zo mee weg. tenminste als je een braaf span hebt natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen
tsjah, een koetsiercursus is wel duur maar als het jou leuk lijkt waarom niet? Lachen