Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. 
Met rijden is ze ook langzaam maar dit is een stuk beter geworden sinds ik haar meer in stelling rij en een langere zweep erbij heb (ik doe er niks mee, alleen het idee dat ik die zweep in mn hand heb helpt al voor mn pony
). Misschien kan je les nemen? Dat heeft bij mij serieus geholpen. Jessiii schreef:dank jullie wel deze tippen ga ik snel uit proberen
ben op het moment erg ziek duz kaneven niet naar buiten..
dank jullie!!
Martine_m schreef:Als het komt omdat ie weinig energie heeft zou ik hem een keer een vitaminepasta geven...
Als ik het zo lees lijkt het dat je paard ook geen ontzag heeft voor de zweep (als ik het niet goed heb moet je het zeggen hoor...) die van mij vond/vind de zweep heel erg leuk.. maar tijdens het longeren werd dit erg lastig omdat hij niet echt reageerder op de zweep... hij ging geen stap voorwaartser lopen.. toen heeft iemand hem een keer gelongeerd en hem een keer geraakt met de zweep.. (ik vond het heel zielig.. maar het moest) en toen kreeg hij wel ontzag voor de zweep.. een paard hoef niet bang te zijn voor de zweep maar hij moet er wel ontzag voor hebben... Misschien een keertje echt een tik geven waardoor hij weer gaat op letten??
scu6

meisje19 schreef:Martine_m schreef:Als het komt omdat ie weinig energie heeft zou ik hem een keer een vitaminepasta geven...
Als ik het zo lees lijkt het dat je paard ook geen ontzag heeft voor de zweep (als ik het niet goed heb moet je het zeggen hoor...) die van mij vond/vind de zweep heel erg leuk.. maar tijdens het longeren werd dit erg lastig omdat hij niet echt reageerder op de zweep... hij ging geen stap voorwaartser lopen.. toen heeft iemand hem een keer gelongeerd en hem een keer geraakt met de zweep.. (ik vond het heel zielig.. maar het moest) en toen kreeg hij wel ontzag voor de zweep.. een paard hoef niet bang te zijn voor de zweep maar hij moet er wel ontzag voor hebben... Misschien een keertje echt een tik geven waardoor hij weer gaat op letten??
scu6
Hard slaan helpt lang niet altijd! Ik ken ook een pony die eigenlijk nooit bang was voor de zweep. Toen hij op een andere pensionstalling kwam was het in de ogen van de eigenaresse van de stalling een probleem en die heeft hem toen ook keihard geslagen met de zweep. Zodra hij een tik kreeg begon hij te stijgeren, hij werd net zolang geslagen totdat hij niet meer stijgerde.. Sindsdien valt hij je aan als je ook maar een zweep bij je hebt..
Kan dat wijf nog niet uitstaan, nu ik er weer aan denk komt alle woede weer boven en ow, wat deed het mij pijn die pony zo te zien lijden..

Maar ik snap je punt.. geef je wel gelijk.. maar ik weet dat mensen vaak TE lief zijn voor hun paarden.. ik heb zelf een hengst van bijna 2.. die moet ik soms egt wel vertellen wat wel en niet mag.. ook al is dit even niet lief...