Ze heeft een vrij standaard geintje: als het haar allemaal niet meer bevalt gaat ze stil staan. Met het wandelen is het er nu zo goed als uit, maar ze heeft het nu bij het longeren ontdekt..
Als ze stil staat en ik met de zweep knal (uiteraard na het stemcommando) draait ze alleen haar oor weg. Na een paar waarschuwingen krijgt ze daadwerkelijk een mep. Geen enkele reactie behalve het scheeftrekken van haar mond en een oor dat even wegdraait.
Ze hoeft echt niet bang te zijn, maar hoe krijg ik haar, zonder geweld, zo ver dat ze toch enig respect voor die zweep krijgt?

. 

, maar dat valt dus mee.
, ik heb die zweep met 2 handen beet gepakt en hem met al m'n kracht zo'n verschrikkelijke harde knal gegeven. Wat denk je??? Meneer blijft gewoon op z'n gemakje doorhobbelen.
Hij deed z'n oren niet eens naar achteren. Totaal geen reactie. Dan valt het buiten rijden nog redelijk mee, maar in de bak stapt hij alleen goed door, maar draven en galop, echt niet hoor. En dat terwijl ik alleen 1x per week in de bak les en 1-2 keer longeer. Dus als er iemand is die tips heeft, graag. Ik wordt er helemaal hopeloos van.
.
) met resultaat een huilende ik, en een boze bob. Op een begevenen moment was ik het zo zat, en dacht bij mezelf nu ga je lopen !!!
Daarna had ik er zo spijt van, maar zo zie je maar niks helpt. Ik denk gewoon dat het bij was, dat hij geen respect voor mij had, want nu heb ik er nooit meer last van, ik kan naar buiten gaan en als hij dan stilstaat geef ik hem een schop en dan loopt ie weer.
mee te geven. Gelukkig heb ik die nu zelf ontwikkeld