[AR] Menzweep voor shet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Menzweep voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 21:22

weer even een praktisch vraagje Knipoog

waar hebben degenen die met een shet mennen jullie menzweep vandaan?
ik krijg een sulky, met een mini ervoor dus het lijkt mij dat een normale menzweep echt veels te lang is?

Bluebontje

Re: Menzweep voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:25

Ik gebruik een menzweep, maar dan eentje voor pony's. Een korte dus.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:57

ik ook, ooit eens op paard en koets gekocht

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:20

bij mij sulky zit ik echt heel dicht op de pony's. De kleinste maat menzweep (ik geloof 1.25m) is dan echt veel te lang. de oplossing: je zaagt een gewone menzweep op maat. wat tape, wat wielrenners om hun stuur hebben als handvat en klaar. de perfecte menzweep met slag.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:37

dat had ik met mijn korte lamoen ook, die was dus ook te kort voor mijn pony, nu met het grote lamoen staat ze verder van de wagen af en is mijn zweep ook geen probleem meer

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:59

Heb net nog een nieuwe zweep gekocht, ander was doormidden nadat ik dacht hem wel even 'recht' te kunnen buigen Clown Erg dom ja, weet ik Knipoog

Ik had eerst een zweep van 140 cm. (zonder slag gerekend), maar heb hem nu een slag groter gekocht. (dacht 160/170 oid.)

Waarom? Ik heb een vierwielige wagen (edit: mét een shet ervoor van 1.03m), en vooral als ik dressuurmatig aan de gang wilde, of ik wilde pony 'corrigeren' bij het correct inbuigen, bit vastpakken aan één kant e.d. Kon ik maar héél moeilijk bij haar schouders komen. Dan moest ik me helemaal uitrekken, en da's niet zo fijn.

Dus nu een langere gekocht, daarmee kan ik met gemak bij haar schoft, schouders en nek komen. Strek ik mijn hand uit, dan kom ik tot haar hoofd. Perfecte lengte dus. En zo heel veel zwaarder in de hand is hij ook weer niet Knipoog

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:17

ik heb er pas een laten bestellen van 1.20 meter. Ik heb een mini shet voor de wagen en heb dus ook de kleinste besteld ik vind dit een lekker maatje. en het is nog een mooie nette zweep ook. had hem 2 weken later in huis!
harryshorse 22.50euro

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:33

dit topic gaat over een SULKYzweep. zwepen van 1.20 heb je dan niet echt veel aan, of je moet hem er mee achter zijn oor willen krabben. Met een wortel er aan heeft hij misschien ook nog effect.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 17:37

ik zal even wat zwepen meten op stal en kijken hoelang ik nodig heb, ifever, waar heb jij hem besteld? 1.20m lijkt me wel meevallen toch kwa lengte? of zeg ik iets heel stom Bloos

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:45

Ik heb mijn shet ook voor de sulky en kwa lengte maakt dat bij echt niet zo veel uit te opzichte van mijn vierwieler.
Ik heb een zweep van 160 cm en die heb ik echt wel nodig. Ik rij nu met een iets kortere (140 denk ik) omdat de langere eigenlijk te zwaar is en mis die 20 cm echt wel. Heb alleen nog geen goede lichtere van 160 kunnen vinden.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 17:51

ik wil niet dat ie zo lang is dat ik bij dr hoofd kom want daar is ze vrij gevoelig, dus dat is niet zo'n succes, 1.20m moet dus eigelijk wel een mooi maatje zijn denk ik..?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:54

Ja weet je, het ligt er natuurlijk ook helemaal aan hoe jij je paardje in de strengen hebt, hoe ver de pony van de wagen staat gespannen. En of die wagen dan een sulky is of een normale 4wieler, het gaat uiteindelijk om de afstand die je moet kunnen bereiken vanaf bok zonder echt uitreiken naar schouders/nek van de pony, ja, of tot het hoofd, maar dat ligt er maar net aan wat jij en je pony zelf fijn vinden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:56

Wij gebruikte een lange dressuur zweep voor de welsjes voor de sulky.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:58

Judith_ schreef:
Wij gebruikte een lange dressuur zweep voor de welsjes voor de sulky.

Maar daar zit toch geen slag aan? Dan heb je ook niet dat 'klaptouwtjes'-effect.... Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:01

Er zit wel een touwtje aan, maar misschien iets te kort ja. Je zou bij de schoenmaker misschier een slag er aan kunnen laten zetten.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:53

Ik heb een boogzweepje van ong 80 cm. Gebruik hem alleen als keurings zweep omdat ik daar m'n langere zwepen te lang voor vind. Met mijn sulky rijd ik ook met een wat langere van 120 wat prima gaat.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 21:16

en weet iemand misschien ook waar ik er 1 kan vinden van 1.20m?

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 10:29

http://www.marathonwagen.com/?p=product ... Product=88

dit is de zweep die ik heb, alleen heb ik deze dan ik 1.20 maar het is precies dezelfde.
misschien kunnen hun hem bestellen voor jou. zie alleen dat ie hier veel goedkoper is dan wat ik heb betaald Verdrietig

@ xelienx je kan ook iets normaler reageren toch. Ik heb zelf geen sulky dus weet niet wat het beste is. maar ze vraagd om een menzweep en daarvoor wilde ik alleen melden dat er dus ook kortere bestaan enzovoorts. en zelf geef je geen tip of wat dan ook. maar ja ieder zijn ding.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:32

ifever schreef:
@ xelienx je kan ook iets normaler reageren toch. Ik heb zelf geen sulky dus weet niet wat het beste is. maar ze vraagd om een menzweep en daarvoor wilde ik alleen melden dat er dus ook kortere bestaan enzovoorts.

Ten eerste, het is geen aanval. Ik vermelde het alleen even. Gewoon een feit met een komische ondertoon. Niks persoonlijks.

ten tweede: Beter lezen voor je iets zegt:
ifever schreef:
en zelf geef je geen tip of wat dan ook. maar ja ieder zijn ding.

xElienx schreef:
bij mijn sulky zit ik echt heel dicht op de pony's. De kleinste maat menzweep (ik geloof 1.25m) is dan echt veel te lang. de oplossing: je zaagt een gewone menzweep op maat. wat tape, wat wielrenners om hun stuur hebben als handvat en klaar. de perfecte menzweep met slag.

(mijn sulkyzweep is 80-90 cm)

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:50

@ xelienx sorry ik ben een beetje aangebrand. Bloos

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 09:50

ik heb inmiddels van mn verzorger een boogje zweepje gehad, weet niet precies hoelang ie is maar hij ziet er klein uit en lijkt me de prima lengte, sulky zou gister komen maar is niet gekomen helaas dus kan nog niks uitproberen.. maar ben inmidels dus voorzien Haha!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:09

ik heb op mn concourswagen een ponymenzweep, en als ik op de sulky ga gebruik ik gewoon een dressuurzweep Bloos