Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
paardpony schreef:ik heb mijn shetlander samen met een vriendin geleerd om te longeren.
We zijn al zo ver dat ik op allebei de kanten kan stappen en draven.
En dan komt het, hoe moet ik haar nou zo ver krijgen dat ze in galop gaat, ze is wel zo slim dat als ik haar in galop wil krijgen, ze zich zomaar omdraait. (hoofd naar de uitgang van de bak). Heeft iemand tips voor mij?
Lindaa_T schreef:Mischien werkt het om je pony goed actief te houden zodat ze minder kans heeft om zich om te draaien .. Of iemand mee laten lopen in de galop zodat ze wel moet galoperen.
Suc6 in iedergeval!
it_is_me schreef:Of iemand mee laten lopen in de galop zodat ze wel moet galoperen.
Mee laten rennen? Nou dan mag je wel een goede conditie hebben en heel hard kunnen rennen!
Misschien is een idee om een longeerzweep achter zijn billen te houden, zodat de kans kleiner wordt dat hij zich om gaat draaien. En goed door laten lopen, dan is omdraaien al lastiger voor het beestje.
Succes ermee!
vroli1 schreef:goed je zweep erbij houden en als hij het dan nog doet dan zou ik hem op de kleine volte zetten en aan gallopperen met de zweep naar zijn kont...
suc6
Lika93 schreef:Mijn paard draaiden ook altijd om met het longeren.
Ik heb dé oplossing gevonden.
Doe je longeertouw door het bit heen, naar je longeersingel toe & klik hem daar vast aan een haakje. Bij mij heeft het echt super geholpen. Succes