[AR] Waar laat ik mijn voeten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Waar laat ik mijn voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:39

Hallo,
Ik ben Sylvia en zit in een rolstoel.
Ik men een paar keer per jaar.

Mijn probleem is waar laat ik mijn voeten op de bok. Mijn kar lijkt op een marathon wagen maar is het niet.

Gewoon in stap is het meestal geen probleem maar in draf of galop dan wil ik ze tegen de boarding zetten voor mijn evenwicht en om klappen in mijn rug op te vangen, maar eigenlijk is dat gevaarlijk omdat er boven een buis zit en er ik tussen door kan schieten. Dus waar zet ik ze dan neer.

Is het handig om een soort van band vergelijkbaar met sportfietsers ergens te monteren om daar mijn voeten in te zetten?
Of een andere oplossing?

Heeft iemand hier een idee over of ervaring mee?

Serendipity1

Re: Waar laat ik mijn voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:41

Kan je dat gat ertussen niet dicht lassen? Of is het niet jouw wagen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:45

Hoi, tis mijn eigen wagen.
We hebben al gekeken of het dicht te lassen is maar dat gaat helaas niet, het wordt dan niet stevig genoeg en dat moet natuurlijk wel.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:20

Soms zie je ook wel eens wagens met een metalen stang op de plak waar je de voeten neerzet. Meestal wordt dit gebruikt voor korte mensen om steun te hebben maar volgens mij wordt het ook wel gebruikt om de voeten onder te steken.
Heb je een foto van je wagen/ bok?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:12

Het lijkt me inderdaad verstandig om ergens (waar je er makkelijk bij kunt, even testen dus) een plankje te maken waar je je voeten goed en stevig op kunt zetten.
Misschien niet het allermooiste gezicht, maar het is belangrijker dat je goed stevig zit dan dat het mooi is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:45

Helaas geen foto van de kar. Als we hem volgende week naar de "garage" brengen voor onderhoud dan maken we er wel eentje. Rem is namelijk kaduuk en zonder rijden vind ik niet prettig.
Nee om het mooi gaat het niet als het maar veilig is. De bodem plaat is helemaal van metaal dus het wordt hoe dan ook lassen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:14

Er zijn volgens mij wel wagenbouwers (Frits Kool onder andere dacht ik) die speciaal wagens voor gehandicapte menners bouwen. NL heeft nogal een naam op te houden mbt de hippische prestaties tijdens oa de paralypics, en er zijn verschillende gehandicapte menners die met Nederlandse aangepaste wagens zéér hoog eindigen - ook tussen niet-beperkte menners. Kijk eens of zo'n wagenbouwer geen advies voor je heeft / je kan helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:46

Hoi Ibbeltje, das een goeie, dat wist ik niet. Ik zal contact zoeken want er zal in de loop van de tijd wel meer aangepast moeten worden.
Bedankt allemaal!

http://www.mijnalbum.nl/Foto=VD4VIOYL

Op deze link zie je een kar die korter is dan de mijne maar wel dezelfde opbouw aan de voorkant heeft. De bodem bij mijn kar is dus van RVS. Grappig ik heb wel dezelfde kleur rood. Deze kar is dus niet van mij, ik heb gezocht in de topic hierboven over karren.