[AR] Karretje ombouwen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Krissis

Karretje ombouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 23:00

Heej hallo.
Ik heb nu een wagentje staan voor een welsh B (zie foto) Maar omdat ik het paardje helaas heb laten inslapen, staat het karretje te staan. Nu bedacht ik me, zou er een manier zijn om de bomen te verhogen zodat er een groter paardje voor staat? Of is de vooras daar niet op berekend? Het wagentje weegt in deze staat een kilootje of 150.

Afbeelding

JoyCiej007

Re: Karretje ombouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:11

Zo technisch ben ik niet dat ik verstand heb van 'ombouwen'. Maar ik denk wel, als je er een 'groot paard' dus een écht paard voor wil hebben, dat dan de kar veels te klein en laag is, in verhouding tot het nogal grote paard dat je er voor zet. Is het geen optie om deze te verkopen en dan misschien een grotere er voor weer te kopen? Lachen

Edit: ik zie net dat je hem ook nog te koop hebt staan. Vanwaar dan je vraag? Je raakt hem moeilijk kwijt oid?

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:00

Ik zou daar geen groter paard voor zetten, je "levenswerk" is dan te laag en te licht in gewicht Knipoog

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:16

Je kan hem wel aanpassen maar ik vraag me af of dat de moeite waard is. De veren moeten dan vervangen worden en grotere wielen eronder (en assen) Daarna nog het lamoen aanpassen, veels te veel werk dus. Ik zou hem verkopen en een andere terug kopen.
Ik vind hem zelfs voor de pony op de foto te laag

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:20

Napie, daar heb je wel gelijk in. Nu ik wat beter naar de foto kijk, kun je inderdaad best een wat grotere, hogere wagen achter die pony hangen. bovendien zit je in vergelijking vrij laag.... Bij een paard wordt dat al gauw écht extreem laag denk ik zo....

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:57

Vergeet ook niet dat een groot paard voor dit wagentje je tanden uit je mond zal slaan bij een mooie bok.

Nee ik zou het je absoluut afraden, ik vind de huidige pony eigenlijk al te groot voor de wagen. Ik denk dat je toch beter wat langer kan doorsparen voor een goede, veilige wagen.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 20:15

JoyCiej007 schreef:
Edit: ik zie net dat je hem ook nog te koop hebt staan. Vanwaar dan je vraag? Je raakt hem moeilijk kwijt oid?

Nou, zoals je kunt lezen, is het m'n levenswerk, dus tja, vond het zonde nadat ik er 3 maanden tijd in heb gestoken het niet meer kan gebruiken. Veiligheid voorop, dat zeker. En ja, voor de welsh vind/vond ik hem ook al aan de kleine kant, was ook nog niet zo ver om haar op de weg te laten lopen, uiteindelijk zal het er nooit meer van komen (inslapen pony)
Dus nu weet ik 100% zeker: m'n karretje wordt verkocht.

Iedereen bedankt voor jullie subtile en eerlijke mening zonder me helemaal plat te bombaderen OK dan! !