Welke beginselen geschikt voor 2-jarige?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Welke beginselen geschikt voor 2-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 20:09

Omdat ik zelf al een hele tijd met mijn merrie bezig ben met VD en der dochter van 2 jaar en steeds bij staat van 'ik wil ook', ben ik vandaag begonnen met het commando voetje.
Nu mijn vraag of ik haar hier mee overvraag, het is niet zo dat ik minuten achter elkaar ga oefenen, maar het is gewoon 3 minuten ofzo eventjes oefenen.
Zelf heb ik niet het idee dat het geestelijk of lichamelijk zwaar voor haar is, omdat ik dus maar een paar minuutjes oefen en ze niet het gevoel heeft dat ze vergeten wordt als ik met mijn andere pony oefen.
Maar nu jullie mening?

Trammelanda

Re: Welke beginselen geschikt voor 2-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 20:12

Voetje zal ze toch wel moeten kennen als ze naar de smid moet:+ zolang je dr maar niet aan het werk zet, of iets héél moeilijks van haar vraagt vind ik het goed:)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 20:16

Voet geven voor hoeven uitkrabben en smid enzo, kent ze ook Knipoog
Bedoel voet naar voren geven.

SuperSpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 20:28

mijt shetje van nu bijna 3, verveelde zich ongelovelijk! en begon dan ook echt alles te slopen en gewoon te kwallen.

toen had ik bedacht om wat met hem te gaan doen. voetje geven , poetsen, wandelen ... op een gegeven moment was hij echt weer toe aan iets nieuws dus ben ik kleine stukjes rechtuit met hem gaan fietsen. dit vond en vind hij helemaal geweldig!

een shetje is naturlijk wel iets heel anders... maar ik zou gewoon onbelast werk met haar gaan doen. handig voor als ze groot en sterk is.

veel plezier nog van haar

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 20:35

Wandelen gaat helaas niet met haar, omdat het gewoon TE gevaarlijk werdt.(lees steigeren bokken rennen etc)en om der dan een bit in te gooien zie ik totaal niet zitten.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:42

Als ik naar je laatste post kijk dan zou ik eerst aan gehoorzaamheid gaan werken voor je haar een dominante oefening zoals de jambette aanleert. Jonge hengsten intimideren elkaar door de voeten naar voren toe uit te slaan en dat is precies wat je haar nu leert. Daarbij is VD voor paarden vanaf 2,5. Eerder werk je aan opvoeding en basis gehoorzaamheid. Als je nu toch graag al wat vd met haar wil doen dan zou ik de kleine oefeningen vragen zoals wijken voor druk, kusjes geven, flemen etc.

Maar, realiseer je bij alles wat je aanleert of dat gevolgen heeft voor het tzt inrijden. Je kan je voorstellen dat als je haar leert nee schudden dat het lastig wordt om haar later een hoofdstel om te doen. Ze zal in eerste instantie misschien wel iedere keer met het hoofd schudden als je in de buurt komt. Als ze 2,5 is dan ga je ze vaak ook andere dingen leren zoals een hoofdstelletje, zadel, longeren enz. Hierdoor leert ze direct dat er meer dingen zijn dan alleen snoepjes verdienen door handelingen uit te voeren.