Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sjintoo schreef:Hallo,
Ben sinds vandaag begonnen met het boek van Inge Teblick. Ben begonnen met de oefening voor het leiden van je paard. Dus zien dat ze je volgt en het minste dat ze afgeleid is van richting veranderen. De bedoeling is dus ook dat ze stopt wanneer zij stopt. Daar ligt nu net het probleem. Ik mag staan springen en onnozel doen ze blijft gewoon doorlopen. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Antheman schreef:Zweepje meenemen![]()
Jij stopt, zweepje voor de borst houden.
Stopt ze niet, dan kun je evt aantikken.
Andere methode is wanneer je paard doorloopt, hem direct in zijn achteruit zetten. Dit consequent blijven herhalen.
Pas als je paard niet meer voorbij jou loopt, kun je hiermee stoppen.
Nammie schreef:Misschien ook niet al te vriendelijk , maar het werkt hier wel.
Ik laat gewoon het touw op de grond liggen , en zeg ho. En tja als ze dan toch door loopt?!!
callippo schreef:Nammie schreef:Misschien ook niet al te vriendelijk , maar het werkt hier wel.
Ik laat gewoon het touw op de grond liggen , en zeg ho. En tja als ze dan toch door loopt?!!
Als ze toch doorloopt, haal je er elke keer een osteopaat/chiropractor bij?
Erg onverstandig om dat te doen, je paard kan namelijk erg gemakkelijk een probleem aan een wervel of het nekgewricht krijgen doordat hij op zijn eigen touw gaat staan...