Ik zit met dilemma, ik heb heel(half want et is zo druk hier

Ik wil er weer 1 gaan aanschaffen, maar scheelt veel geld met of zonder.
probleem is dat mijn shetlander niet echt goed op de broek reageerd en juist weer gaat lopen als de broek remt, ze ziet het juist weer als een fijne hulp denk ik ofzo. ik train er al zo lang op maar het wilt maar niet! kan dit komen omdat het een zwaarder karretje was en zou het met een sulky makkelijker gaan? omdat die zwaardere kar der eigenlijk een beetje een zetje vooruit gaf.
als ze loopt reageerd ze perfect op mn stemhulpen en loopt altijd netjes alleen halt houden wat ik al lang train ook met zeer ervaren mensen, lukt gewoon niet! Aan de longe kan ik haar ook op afstand halt laten houden, maar op de kar, man man, ze wilt wel, maar door die broek gaat ze weer. zonder broek zie ik ook niet zitten, want het heeft wel effect ook bijv in de draf.
ik denk dat dan die rem voor bijv stoplichten enzo weldegelijk dan nut kan hebben om haar net even stil te laten staan, denken jullie??
het is gewoon net even dat kleine hulpje. ja, als het er om gaat met er vandoor gaan houd die rem je niet tegen, daar zijn we overuit.
Maar zou het bij mijn shet helpen?
Iemand ervaring er mee??
Want anders geef ik die 60 euro liever niet uit natuurlijk als het EcHT geen nut heeft.