hallo
ik zit naar mijn gevoel met een groot probleem.
Ik probeer het uitteleggen.
Ik heb mijn haflinger als hengst gekocht dit was liefde op het eerste gezicht maar dan alleen van mijn kant.'
Het was een hengst en een zeeeeeeeer dominante ook tot geweldadig toe trappen bijten etc.
Ik heb hem gelijk laten castreren en mijn veearts heeft gezegd dat ik hier een heel karwei mee zal hebben.
Hij was niet halster mak en als je het probeerde trapte hij jou de stal uit ik kon dus in het begin de stal nog niet inkomen dus hij ging het land op om zo veiliger te kunnen werken.
het heeft me een jaar geduurd om hem halstermak te krijgen en dat hij het toeliet om geborsteld te worden.
Alles ging naar een verloop van tijd super ik heb hem zelf ingereden en het is een schat maar wel eentje waar je de ogen achter in het hoofd moet hebben.
Hij dult geen vreemde mensen in zijn stal en al helemaal niet achter hem.
Hij slaat naar mensen en andere paarden.
Ik heb van alles geprobeerd zoveel trainers zijn voorgegaan maar konden er niks mee.
Als je hem zelf flink op zijn flikker geeft als hij weer zo'n stunt flikt moet je oppassen dat jezelf geen trap terug krijgt want hij vecht dus terug.
Ik heb nu parelli persoonlijk via mail om hulp gevraagd want ik weet niet hoe ik ditmoet doen.
Ik heb een mail terug gehad dat ze mijn probleem gaan voorleggen en dat ik antwoord terug krijg.
Ik zelf heb nog nooit een trap gehad of een dreigenmend in die richting.
Weten jullie iets van truckjes die ik kan proberen.
Want mijn trucendoos en van andere is op!
groetjes en alvast bedankt
Moniek