Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Misschien dat een 'pauze' inlassen helpt.
Met hoofdstel heb je net wat meer controle (vooral als je geen afgezet stuk hebt). Longeren met elastiek doe ik niet, want paarden kunnen daar erg op gaan hangen. Ik zou bijzetteugels proberen of met touwtjes (zoek maar op bokt daarover
) . Maar het zou heel goed kunnen dat afzetten van een stuk + dubbele longeerlijn heel goed werken
, maar goed ik heb er alles voor over om deze pony netjes te kunnen longeren zonder ruzie
,, de pony's waren erg onrustig vanochtend dus zijn we maar even een uurtje met vierspan weggeweest,,daarna niet meer geprobeerd,,hij was best wel moe namelijk
,,plofte gelijk neer in de wei:P. Morgen nieuwe dag en er staat niks op het programma dus dan MOET het maar eens lukken.
maar een sprintje ging weer wel
. Dit kan hij wel goed en hebben we al vaker gedaan. (Hij vindt het stiekem wel stoer om voorop te lopen
) Was een geslaagde dag
Welshcobfan schreef:Ik zou zeggen: zet een rond stuk af en laat hem daar eerst los de rondjes lopen. Laat hem dan eerst maar even lekker uitrennen, hij wordt vanzelf moe. (dus eerst ernaast lopen om in te stappen, zodat hij wel is opgewarmd).
maar dat is ook misschien een optie voor de volgende keer