Weer een stapje vooruit...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Weer een stapje vooruit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 22:24

Vandaag eerst lekker een buitenritje gemaakt in het zonnetje en daarna Jauke gewassen. Hij liep toen ik hem weer losmaakte zelf al op volle vaart de buitenbak in om daar niet 1 x, nee, 5 x te gaan liggen rollen! Vind dat zo leuk om te zien, hoe hij daarvan kan genieten Lachen Daarna zadel enzo opgeruimd en snoepjes mee terug genomen, Jauke was klaar met zijn zandbad en kwam al meteen enthousiast aanlopen toen ik riep. Ik ben momenteel aan het oefenen op het langer in 1 houding blijven, ook als ik weg loop. Dus in het compliment blijven terwijl ik een rondje om hem heen wandel of bij hem vandaan loop. We zijn nu zelfs al zover dat ik, terwijl hij in het compliment ligt, op zijn rug kan springen. Kom alleen niet verder dan op mijn buik over hem heen liggen want omdat zijn kont natuurlijk een stuk hoger staat krijg ik mijn been er niet overheen Rolleyes

Ooit ben ik bezig geweest met liggen vanuit het knielen, omdat liggen vanuit het rollen me eigenlijk te lang duurt. Hij doet het wel maar eer hij een plekje gevonden heeft zijn we zo een 10 minuten verder Rolleyes
Maar het liggen vanuit het knielen verliep niet zo soepel, hij leek me niet te begrijpen en ging meer een soort van handstand doen in plaats van dat hij ging liggen dus laten rusten.

Vandaag dus bezig met langer in 1 oefening blijven en een start met knielen gemaakt. Ik liet hem op zijn knieen liggen en liep naar voren toe weg. Meneer staat direct op dus "nee, knielen" en weer op zijn knieen gevraagd. En weer liep ik weg. Tot mijn grote verbazing keek Jauke me aan, bracht zijn hoofd hals naar voren en rolde, lichtelijk onhandig, om!!! :shock: En daarna keek meneer me al liggend triomfantelijk aan! ;knap he vrouwtje 8)
Jullie snappen, ik heb dat paard helemaal volgeduwd met snoep, was zo trots op hem!!! Daarna is hij nog 2 keer op deze manier gaan liggen, dus het lijkt erop dat het echt goed bevestigd is! Of beter gezegd, het lijkt erop dat ik eindelijk het juiste commando voor deze oefening gevonden heb 8)

Maareh, heerlijk toch, als ze zo actief meedenken en hun best voor je doen?!

randalinpony

Re: Weer een stapje vooruit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:54

Ha, echt leuk! Apart hoe je soms door gebruik te maken van wat je paard zelf doet, iets voor elkaar krijgt wat anders maar niet wil.

Ben lichtelijk jaloers, sta regelmatig savonds met een jeukerige pony op een lekker stukje geel zand bij ons...maar liggen, ho maar.
(En om laten vallen met voer vanuit het knielen ook niet...je staat versteld hoe lenig zon mini is... geknield met de achterbenen tussen de voorbenen en daar het hoofd naast, helemaal plat op de grond. En alsof dat niets is, daarbij nog een pirouette. Clown )

Moonlightje

Re: Weer een stapje vooruit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:32

Wat leuk joh!
Ik heb Moon ook geprobeerd liggen te leren, maar nee hoor tot nu toe wil ze het niet snappen.