Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bitch schreef:Langs de binnenkant van de benen, dan schrikken ze niet in het span, als ze eens een keer met de benen over de strengen gaan.
Bitloos moet jezelf weten, kan ws goed gaan, hoor, maar ik heb liever wel een bitje, het blijft toch een beetje de noodrem.
Bitch schreef:Het probleem met aangespannen rijden is, dat je niet alleen op je paard kan vertrouwen.
Het aspect verkeer is ook aanwezig. Of je nu in het land banjert of in het bos, mijn paard is ook zeer koel in het hoofd, echter een hele poos geleden ben ik, in stap, over een bermsteen gereden, mijn paardje hoorde vlaggen, aan zo'n ijzeren stok, en die klapperde, hij 'schrok', en stapte opzij.
Het wiel ging over die bermsteen, en de wagen kantelde. Mijn bijrijder zat tussen de kar en een verkeersbord-paal vast.
gelukkig was het niet heel ernstig, maar een ongeluk zit in een klein hoekje, en dan ook nog een kar erbij, maakt de combinatie toch wel gevaarlijk.
Het is puur en alleen goede raad, er is niets leuker dan aangespannen, echt, maar doe het aub doordacht en zo veilig mogelijk, zorg dat je elke situatie aankan.
PS 4 uur aan de lange lijnen? Wow, wat een conditie zal je hebben
ikenindi schreef:...als het paard niet meer gehouden kan worden (en dan bedoel ik ECHT NIET MEER) dan kun je dan los laten. ze rent zelf terug naar de wei dan.
ikenindi schreef:Je hoeft ook niet op je handen te lopen...ik heb maar 1 hand, dus kan niet makkelijk zelf er achter lopen.