[AR] Hoeveel kost het om een rijtuig te huren(voor bv een bruilof

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

corinne1981

Hoeveel kost het om een rijtuig te huren(voor bv een bruilof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 11:49

Even een vraagje, misschien weet iemand hier het?
Hoeveel vragen de meeste mensen voor het rijden van bijvoorbeeld een bruiloft?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Groetjes Corinne.

Jellie

Re: Hoeveel kost het om een rijtuig te huren(voor bv een bruilof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 15:32

Ik denk dat je het beste kan informeren bij zo'n bedrijf zelf.
Ik neem aan dat het wel afankelijk is van hoeveel paarden en wagens je nodig hebt. En of je bijv. een rijtuig wil dat gevolgd wordt door een janplezier of dat je meerdere rijtuigen wil.
Zal me ook niet verbazen als ze kilometer geld rekenen ofzo als ze van verre moeten komen.
Iig wel heel gaaf als je dat wilt!!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 15:34

Haha het is niet voor mezelf, ik ben gevraagd om dat te doen zeg maar, maar ik wist dus niet goed wat ik er voor zou moeten vragen. Ik heb ondertussen op een pagina wat prijzen gevonden. Maar die ga ik echt niet vragen, jeetje meer dan 300 euro!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 15:37

Oh aha Haha! Gaaf man dat je gevraagd bent voor zoiets OK dan!
Ik zou dan een beetje kijken wat je er voor werk aan hebt.
Moet je nog met je kar vervoer hebben of kan je bij stal vandaan vertrekken?

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 15:47

nee hij kan gewoon bij de stal vertrekken, dat scheelt want vervoer hebben we zo 123 niet

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 15:54

Dat is idd wel fijn en zo hoef je ook niet te veel kosten te maken.
Ik zou dan denk ik (hangt er ook wel af voor wie t is enz..) gewoon uurloon rekenen net alsof ik naar mijn werk ga...

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 15:56

geen idee wat het kost.
Maar als het in de buurt ligt kom ik wel hoor met mijn hafje en hobby kar!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:47

corinne1981 schreef:
Haha het is niet voor mezelf, ik ben gevraagd om dat te doen zeg maar, maar ik wist dus niet goed wat ik er voor zou moeten vragen. Ik heb ondertussen op een pagina wat prijzen gevonden. Maar die ga ik echt niet vragen, jeetje meer dan 300 euro!

Leuk dat je dat misschien gaat doen Lachen Lijkt me gaaf om te doen hoor, moeten er alleen geen 'bloopers' gebeuren, dat soort filmpjes met bruidsparen in een koets heb ik ook wel eens gezien Haha! Bloos

Ik weet niet of het echt goeie vrienden of kennissen van je zijn, maar ik zou denk ik wel een beetje een redelijk bedrag rekenen. Weeg gewoon alles mee: moet je nog iets speciaals aanschaffen e.d. om dit te kunnen doen? Moet je héel ver rijden, hoelang ben je onderweg, moet je ook wachten en het bruidspaar daarna weer ophalen en ergens anders naar toe brengen? etc. etc.

Maar ik zou niet de volle pond gaan vragen van wat de professionals ook vragen... anders hadden ze net zo goed een professional kunnen inschakelen Knipoog

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:48

Ik zou gewoon een vrienden prijs je maken, jou kosten + een beetje extra is wel mooi toch?
wel een ontzettend leuk idee Lachen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:45

Ik heb ooit voor een bruidspaar gereden (25 jaar getrouwd) en moest daar toen 60 km voor rijden met auto en trailer. Het was in december dus megakoud. Ik heb daar toen 250 gulden voor gevraagd.

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:13

Wij hebben het ook wel eens gedaan voor bekenden.
Echt een bruiloft, dus eerst 's morgens de bruidegom ophalen, daarna de bruid ophalen, naar de trouwlocatie en wachten, vandaar naar de kerk en weer wachten, daarna foto's maken en het bruidspaar naar de feestlocatie brengen.
Wij hebben er toen geen geldbedrag voor gevraagd, omdat dit goede vrienden betroffen. Wel hebben we €175,- van ze gekregen voor al het werk en de moeite. (We zijn er toen ook echt een hele dag druk mee geweest, dat is dus inclusief paarden wassen, bloemen op de koets, enz.)
Het leuke eraan was, dat het bruidspaar dit cadeau kreeg van haar ouders, erg leuk. Ze wisten dus vooraf dat er vervoer geregeld was, maar niet hoe of wat. Dat is dan wel erg leuk als je aan komt rijden met je span.

Als we dit weer zouden doen voor onbekenden, zouden we voor het bovenstaande toch ook wel zo'n bedrag vragen.
Voor minder uitgebreid en minder wachten, gaat dit bedrag natuurlijk ook flink omlaag.
Alleen ophalen op één adres, naar trouwlocatie brengen en dan weer gaan is natuurlijk ook een stuk minder werk/moeite.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:52

Mijn vader is in het najaar getrouwd en 2 vrienden kwamen toen rijden. Zij deden dat helemaal vrijwillig en vonden het alleen maar heel leuk om te doen. We hebben ze toen wel een bedankje gegeven. Ze haalden ons op, naar het gemeentehuis, daar wachten (nog geen half uur is dat trouwens, zo gebeurd) en toen naar het restaurant gebracht.

Over de bloopers: Ik mocht zelf rijden met de wagen met getuigen en ineens dacht ik, wat heb ik toch weinig druk op 1 lijn. Ik ging de druk opzoeken maar dat was onmogelijk, ik keek en de leidsel bleek los te zitten.... We zaten in draf achter elkaar aan. Toevallig zag ik links een mooie boom dus toen probeerde ik hem met mijn ene leidsel naar links te sturen, hij draaide alleen voor de boom langs. Zegt die man heel droog, huh wat doe je? Toen heb ik hem maar gevraagd af te stappen en het paard te pakken Clown
Gelukkig was het een erg braaf paard. Niks gebeurd dus verder.