[AR] Verdorie!! Het is niet gelukt....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aukie

Verdorie!! Het is niet gelukt....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 16:13

Mijn vriend en ik hadden ons er al helemaal op verheugd om aangespannen te gaan rijden met Rafiq en hij is ergens naartoe gegaan om beleerd te worden door iemand die het dagelijks doet. Helaas is het niet goed gegaan en is hij twee weken later weer terug gekomen Verdrietig . Hij bleef maar vechten en heeft levensgevaarlijke dingen uitgehaald. Hij is er zelfs bij gaan liggen enzo.
Het is een paard met veel karakter en vrij dominant Duivel . Dat heeft dus niet erg meegewerkt.
We balen er zo van...
Dit wilde ik even kwijt..... Bloos

blauw00gje

Re: Verdorie!! Het is niet gelukt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:14

Ja dat is wel balen als je dat zo graag wil..
Jammer..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:15

Jammer dat het niet gelukt is, wel verstandig dat ze er niet mee door zijn gaan vechten.
Ik hoop dat je op een andere manier nog wel veel plezier van je paard hebt Lachen .

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:16

Balen zeg
Gewoon een andere takt van paarden sport er bij doen in plaats van mennen. zijn nog zo veel dingen die hij misschien wel leuk vind suc6 nog er mee

Bitween

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:16

Aukie schreef:
Mijn vriend en ik hadden ons er al helemaal op verheugd om aangespannen te gaan rijden met Rafiq en hij is ergens naartoe gegaan om beleerd te worden door iemand die het dagelijks doet. Helaas is het niet goed gegaan en is hij twee weken later weer terug gekomen Verdrietig . Hij bleef maar vechten en heeft levensgevaarlijke dingen uitgehaald. Hij is er zelfs bij gaan liggen enzo.
Het is een paard met veel karakter en vrij dominant Duivel . Dat heeft dus niet erg meegewerkt.
We balen er zo van...
Dit wilde ik even kwijt..... Bloos

wat jammer!
en dan heb je er zo op verheugd,maar het moet natuurlijk wel veilig blijven!

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:17

Balen zeg !!
jammer als jeje er zo op hebt verheugd,,

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:17

Jammer zeg! Dat is echt wel minder! Maar wel beter dat ze niet doorgegaan zijn.. Had je paard zn karakter naar de knoppen geholpen..

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:39

Dat is inderdaad balen.
Maar ik kan zelf weinig paarden beleren in 2 weken.
Soms heb je wel 6 weken nodig voor ik aan een kar kan gaan denken....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:04

Inderdaad érg jammer, maar toch fijn dat ze niet nog verder zijn gegaan en zelf hebben ingezien dat het niet zo veel zin meer had. Tenslotte gaat veiligheid van mens en dier voor alles.... Hoe hard het ook klinkt, sommige paarden zijn qua bouw of karakter gewoon niet zo geschikt om voor de kar te lopen... Misschien is het voor jullie júist fijner dat hij vanaf begin af aan al zo moeilijk deed; stel je voor dat je je paard beleerd en al had teruggekregen en zodra je er mee de weg op was gegaan had ie zijn 'echte karakter' voor de kar getoond... Dat zou nog minder fijn zijn geweest Knipoog Veel succes er mee, gewoon lekker op een andere manier plezier aan je paardje beleven Lachen

cavellino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:20

ja wel vroeg, Liep het paard al op de lijn?

trouwens er zijn wel meer paarden die eerst erbij gaan liggen hoor. meestal als je die gewonnen hebt dan zijn het de beste!

Ik zou nog niet gelijk opgeven. Maar aan de andere kant als je het niet ziet zitten moet je er gewoon mee stoppen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:22

cavellino schreef:
ja wel vroeg, Liep het paard al op de lijn?

trouwens er zijn wel meer paarden die eerst erbij gaan liggen hoor. meestal als je die gewonnen hebt dan zijn het de beste!

Ik zou nog niet gelijk opgeven. Maar aan de andere kant als je het niet ziet zitten moet je er gewoon mee stoppen.

Weet niet hoor, maar sommige paarden kunnen écht voor de kar een gevaar voor zichzelf en anderen zijn, en zo'n paard kun je toch maar beter niet voor de kar spannen....... Sommigen zijn er toch niet echt geschikt voor, hoe moeilijk dat soms ook is...

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:11

Is wel heel erg jammer dat het niet gelukt is, wel goed van je trouwens dat je het door een ervaren iemand hebt laten proberen en niet zelf bent gaan klooien....

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:33

Jammer hoor! Aan de andere kant is het juist aangespannen erg belangrijk dat je je paard goed onder controle hebt. Misschien is het wel heel leuk om eerst eens wat vrije dressuur aan de hand te gaan doen. Ik vind dat tenminste erg leuk en leerzaam om te doen en bovendien kan je zo heel goed aan de verhouding met je paard werken.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 17:05

Bedankt voor jullie reacties.

Hij is op een maandag gekomen en ze zijn de dagen erop gaan slepen enzo en donderdag hebben ze hem naast een ander paard ingespannen.
Dat ging toen helemaal niet goed (was er zelf niet bij, maar hij schijnt flink gevochten te hebben). De volgende dag hebben ze hem weer in een tweespan gezet en ik was er toevallig ook. Toen ging het naar mijn idee wel heel goed. Hij steunde natuurlijk wel erg op het andere paard, maar verder zag het er leuk uit. Volgens mij zijn ze ook een paar keer met hem in het tweespan over straat gegaan.
Maar zodra hij alleen voor de wagen moest, ging het dus niet goed. Zodra hij de kar alleen al zag wilde hij zich uit de voeten maken.
Ik ga nu inderdaad ook maar wat grondwerk en vrijheidsdressuur doen met hem ofzo. Ik geloof ook wel dat het goed is voor ons om te doen.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:49

Ik ken je gevoel. Mijn pony Bas bleek ook niet voor de kar te kunnen, hij heeft een slecht verleden en dat wierp helaas verotte vruchten af bij het beleren voor de kar, hij was te angstig, zijn paniek kwam weer boven.
Ik heb er heel lang om getreurd, het toen van me af gezet, een pony erbij gekocht waarvan ik wist dat die al beleerd was voor de kar en nu kan ik toch mennen, en Bas is er ook gewoon nog Tong uitsteken
Nou zit niet iedereen in de situatie dat ie 'even' een 2e erbij koopt, maar gelukkig kan ik het allemaal redden zodat ik toch kan mennen.

Maar ik weet dus maar al te goed hoe je je nu voelt, je verheugd je er zo op, je droom valt een beetje in duigen.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:49

ik zou het nog niet opgeven. als ik het zo hoor zat er wel vooruitgang in het 2-span. daar zou ik dan nog een tijdje mee doorgaan. hij is waarschijnlijk gewoon nog niet toe aan het enkelspan. dat moet je niet forceren.
1 van mijn pony's wou dat in het begin ook niet. zodra ik haar er voor had, zakte ze door haar benen van angst (ze is heel onzeker). En dan krijg je dr echt niet meer in de benen hoor. toen hebben we haar in het 2-span gezet. dat ging echt heel goed, tot haar spangenootje na een jaar kreupel werd en ik de volgende dag wedstrijd had. Toe heb ik de proef op de som genomen en Floortje in het enkelspan gezet. Het resultaat: een 2de prijs!
vorig jaar heb ik mijn andere pony ingereden. Zij heeft ook een heel dominant karakter. Als ze ergens geen zin in heeft doet ze het echt niet! veel mensen zeggen dan: pak haar eens aan! maar dat heeft echt geen zin. ze verrekt geen spier! in het enkelspan gaat ze gewoon staan. drijf je haar aan, dan gaat ze steigeren en als je geluk hebt voorwaarts in een super slome stap of sukkeldrafje. in het 2-span gaat ze gewoon aan haar spangenoot hangen. daar ben ik ook mee gestopt, omdat ik de spangenootjes begn te verpesten. uiteindelijk hebben we haar voorop gezet in het 4-span. Het gaat echt elke dag dat we rijden beter. dit vind ze leuk om te doen: lekker lopen en vooral niet te veel werken/trekken. als ze dit een tijdje heeft gedaan en ze haar draai heeft gevonden, zetten we haar pas weer in het 2-span en daarna weer enkelspan.

Er is dus nog hoop.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:58

Als ik dit hoor valt mij op dat het ook heel snel is gegaan. Binnen twee weken van niks tot enkel en tweespan. Misschien zelf beginnen met grondwerk en longeren aan de dubbele lijn, dit opbouwen tot je achter je paard loopt en dan eens beginnen met iemand te zoeken die met veel geduld en rust je paar wil inspannen. Liever 2 maanden erover doen dan ongelukken, als het nog een jong paard is kan het ook te snel zijn gegaan.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:03

Ach je hebt er pas echt plezier van als je lieverd voor de wagen er ook plezier in heeft, das pas genieten!
Hoop dat het nog bijdraait of anders een andere tak vinden waar jullie allemaal plezier in hebben.

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:00

mijn haflinger vond de kar ook niets
als hij de bocht maakte en hij zag de kar was hij al weg
ik heb volgehouden en nu doet hij alles voor de kar
heeft wel een hele zomer geduurt maar echt een fijn paard om mee te mennen nu

ik zou ook nog niet zo snel opgeven
als het in het 2span wel gaat moet het alleen ook kunnen maar heeft hij/zij gewoon veel meer tijd nodig

maar dit is iedereen zijn eige keuze
Lachen
su6 der mee

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 14:47

Ik heb ook wel een beetje het gevoel dat het te snel is gegaan voor hem en dat de klik tussen hem en de trainer, zeg maar, niet aanwezig was. Maar die man wist echt heel goed waar hij mee bezig was en als hij zegt dat mijn paard gevaarlijk is voor de wagen, neem ik dat wel serieus. Hij doet het al zijn hele leven en Rafiq was pas het tweede paard waarbij het niet lukte.
En zelf wil ik absoluut niet gaan klooien.
Misschien weet iemand van jullie iemand die het misschien wel, met veel geduld en rust, zal kunnen en er niet teveel voor vraagt.
Of in ieder geval iemand die kan beoordelen of hij echt zo gevaarlijk is voor de wagen.

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:53

Anton Kok in Nijkerk aan de Bunschoterweg doet het weleens voor anderen en is heeeeeel rustig en geduldig

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:56

Raymond Letteboer die doet het ook heel goed.
Zit in Overijssel..
Geloof dat Hans Heus het ook naar behoren doet, Eerbeek.