Maar hoe zit dat met de trainingen? En met buitenritten, koetsentochten en dat soort dingen? Ik vind die 'nostalgie' die toch vaak samenhangt met een aanspanning wel leuk om voort te zetten met bijpassende kleding, al zit ik bijna altijd wel met rijbroek, thermoboots/sportschoenen en rij-jas op de bok, helemaal in de winter, en vaak ook met een fleeceplaid om mijn benen gevouwen (wil nog wel een all wheater men-schort aanschaffen). In de zomer rijd ik dan wel eens met een halflange spijkerrok en een shirtje oid... En soms met regen, last van haar voor mijn ogen of met brandende zon rijd ik vaak wel met een petje op..
Vorig jaar zomer reed ik mijn eerste officiele koetsentocht helemaal in stijl met lange rok, mooi jasje met daaronder een blousje en natuurlijk een chique hoed, het zag er toen zo uit:
De hoed was overigens geleend van een aardige buurvrouw

Edit: let even niet op de beroerde leidselvoering en de hoek van de zweep; we hadden pauze en ik was zo druk bezig met wat drinken, sigaretje roken e.d. dat ik snel weer de bok op moest om even 'op de foto' gezet te worden

Nu leek het mij wel leuk om vooral zomers wat meer 'in stijl' gekleed te gaan op de bok; ik vind het 'netjes er uit zien' toch wel belangrijk als je op rit gaat, Otje wordt ook nooit echt vies ingespannen, alles ziet er altijd netjes uit

Ik heb van de week 2 nieuwe hoeden voor mezelf gekocht, leek me wel leuk voor af en toe eens op de bok, en het is ook handig tegen de zon (ik kan er niet zo goed tegen om lang met mijn hoofd in de zon te zijn). Ik heb nu een donkerbruine soort van 'cowboyhoed' gekocht, alleen heeft hij niet echt 100% die cowboyhoed uitstraling, het staat op zich nog best wel chique

En een leuk zomers hoedje in het wit, maar die ga ik denk ik nog zwart maken, dat wit is zo opvallend, en bovendien wordt het zó snel smerig...

Maar nu weer even terug naar mijn vraag: rijden jullie nou wel eens met een hoed op als je op rit gaat? Of steevast met pet?