[AR] Hoed/pet/cap; waar rijden jullie mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Hoed/pet/cap; waar rijden jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 23:10

Ik ben wel benieuwd waar iedereen nou mee rijd in verschillende situaties Bloos Ik neem aan dat de meesten bij een marathon wel met cap of petje rijden, en bij dressuur met een mooi hoedje.

Maar hoe zit dat met de trainingen? En met buitenritten, koetsentochten en dat soort dingen? Ik vind die 'nostalgie' die toch vaak samenhangt met een aanspanning wel leuk om voort te zetten met bijpassende kleding, al zit ik bijna altijd wel met rijbroek, thermoboots/sportschoenen en rij-jas op de bok, helemaal in de winter, en vaak ook met een fleeceplaid om mijn benen gevouwen (wil nog wel een all wheater men-schort aanschaffen). In de zomer rijd ik dan wel eens met een halflange spijkerrok en een shirtje oid... En soms met regen, last van haar voor mijn ogen of met brandende zon rijd ik vaak wel met een petje op..

Vorig jaar zomer reed ik mijn eerste officiele koetsentocht helemaal in stijl met lange rok, mooi jasje met daaronder een blousje en natuurlijk een chique hoed, het zag er toen zo uit:

Afbeelding
De hoed was overigens geleend van een aardige buurvrouw Knipoog
Edit: let even niet op de beroerde leidselvoering en de hoek van de zweep; we hadden pauze en ik was zo druk bezig met wat drinken, sigaretje roken e.d. dat ik snel weer de bok op moest om even 'op de foto' gezet te worden Knipoog

Nu leek het mij wel leuk om vooral zomers wat meer 'in stijl' gekleed te gaan op de bok; ik vind het 'netjes er uit zien' toch wel belangrijk als je op rit gaat, Otje wordt ook nooit echt vies ingespannen, alles ziet er altijd netjes uit Knipoog

Ik heb van de week 2 nieuwe hoeden voor mezelf gekocht, leek me wel leuk voor af en toe eens op de bok, en het is ook handig tegen de zon (ik kan er niet zo goed tegen om lang met mijn hoofd in de zon te zijn). Ik heb nu een donkerbruine soort van 'cowboyhoed' gekocht, alleen heeft hij niet echt 100% die cowboyhoed uitstraling, het staat op zich nog best wel chique Knipoog
Afbeelding

En een leuk zomers hoedje in het wit, maar die ga ik denk ik nog zwart maken, dat wit is zo opvallend, en bovendien wordt het zó snel smerig... Clown
Afbeelding

Maar nu weer even terug naar mijn vraag: rijden jullie nou wel eens met een hoed op als je op rit gaat? Of steevast met pet? Knipoog

whoopylover

Re: Hoed/pet/cap; waar rijden jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:21

Ik heb een cowboy-achtige-hoed, en die ben ik van plan deze zomer op te zetten! (en als het daar te warm voor is dan toch een petje Clown )

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 23:39

Lachen Leuk, dus zo'n raar idee is het dan nog niet Knipoog Een rok vind ik zowiezo s'zomers vaak fijner zitten dan een broek, en ja op de kar moet dat een lánge rok zijn, want niet iedere voorbijganger hoeft te weten welke kleur string ik op dat moment draag Clown

Staat toch altijd wel chique en leuk toch, lange zwarte rok, jasje en mooie hoed er bij? Lachen Ik voel me nu toch echt af en toe als een bouwvakker op de bok hoor met die onbenullige thermoboots als het wat kouder is en mijn dikke rij-jas Knipoog
(al moet ik zeggen dat het sigaretje dat af en toe in mijn mond zit daar óók wel een beetje aan mee werkt Clown )

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:54

JoyCiej007 schreef:
Lachen Leuk, dus zo'n raar idee is het dan nog niet Knipoog want niet iedere voorbijganger hoeft te weten welke kleur string ik op dat moment draag Clown

Afgod Afgod Afgod Dan ben je een puntenslijper-venter...

Maar goe, ik vind je hoedje en kleding erg leuk. Ziet er mooi uit. Alleen moet je groom dat ook. Lijkt zo wel een beejte bezopen. Vindt het een erg truttig ding van haar en haar kleding past er ook niet bij. Moet je beide in de zelfde stijl zijn.

Heb thuis meestal een pet op en anders zonder, Met de dressuur een hoed en met de marathon nu natuurlijk een helm, want dat is nu verplicht in alle trajecten.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 23:58

@ BD: hahaha, dat is NIET mijn groom, da's mijn buurmeisje van 11 die Otje ook ohz rijd Knipoog Ze ging mee op rit, hadden we op het allerlaatste moment besloten, ze had totaal geen zwarte of bruine kleding, laatstaan een mooie rok of hoed, dus mocht ze mijn rieten kinderhoedje wel 'lenen' die we even zwart hadden gespoten, dat hoedje had ik op toen ik als klein meisje 'de communie' heb gedaan in de kerk (niet dat ik gelovig ben, maar toch, dat hoorde er bij Clown )

Was ook wel zonde, maar tijdens de rit hebben we het half opgelost met mijn zwarte fleece plaid die ze als rok om haar benen had gewikkeld Knipoog

Edit: Puntenslijper-venter: ROFL Go jij! Go jij!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 00:08

JoyCiej007 schreef:

Of heb je een kijkdoos? Haha! Nagelbijten / Gniffelen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 00:12

Ik rij ALTIJD met pet op. Zonder pet wordt er niet gereden. Eigenlijk puur praktisch, houd mijn haar uit mijn gezicht, haar blijft niet aan de bomen hangen en geen zon in het gezicht.
Vorig jaar heb ik een Anky pet gekocht, ik weet het FOUT! Maar hij zit wel geweldig en is lekker licht. Ik heb ook nog een groene pet met HCA Klarenbeek erop van de 'sponsor'. Die draag ik als ik samen met mijn man rijd (die heeft hem ook)
Voor de dressuur heb ik een zwarte hoed en voor de marathon en cap. Ik kan helaas nog geen cap vinden die mooier valt op mijn hoofd, het lijkt er altijd wat boven op te staan (Calimero met zijn eierdop)
Zie profiel, daar staan ze allemaal wel in.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 00:29

BlackDevils schreef:
JoyCiej007 schreef:

ROFL Hyper! Ghehehe

Edit:
@ Napie: ohja, zo'n cap ken ik wel, die had ik eerder ook, daar krijg je zo'n 'championhoofd' van Tong uitsteken

Heb er tegenwoordig zo'n eentje die 'ventilerend' is met van die strepen met 'tochtgaatjes', en verstelbaar in de nek. Ik rijd bijna niet meer ohz, (geen groot paard tot mijn beschikking helaas) maar weet wel dat ik een aantal jaar geleden in de zomer op buitenrit gewoon zonder cap ging als het 30 graden was, dan was het onder mijn ouderwetse cap wel zo'n 40 graden Knipoog
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 13-04-07 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 00:32

JoyCiej007 schreef:
BlackDevils schreef:

ROFL Hyper! Ghehehe

Citaat:
onderschrift Yoyciej007;
Profiel ge-updated: Foto's uit de oude doos!
Knipoog Tong uitsteken

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 00:37

Hahaha, oh jeej, die is écht goed Haha! Origineel en humoristisch BD Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 08:33

Ik rijd thuis en op buitenrit altijd met een petje. Op het moment met een rood Nike petje, maar die is echt aan vervanging toe, hij word echt te goor en afgeragt. Hij word waarschijnlijk vervangen voor een grijs met oranje randjes pet van Kerckheart (leverancier van hoefijzers).

Op wedstrijd (dresuur, vaardigheid en indoor marathon) altijd met cap. Wel met een wat sportivere cap van Casco (niet zo'n standaard cap).

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 08:46

Ik rijd eigenlijk ook altijd met mijn petje.. Zonder mag ik van mezelf niet weg Tong uitsteken.. Hij hoorde officieel donkerblauw te zijn.. Maar hij is nu onderhand lichtblauw/oranje.. Dus daar moet nog een leuke vervanging voor komen..
In de marathon rijd ik wel altijd met cap.. en dan wel ook zo'n sportievere..

Btw.. dat kijkdoos-idee.. lijkt me inderdaad ook niet zo'n strak plan.. Dan kan je beter een lange rok aandoen, ja.. hoewel het door de meeste (mannelijke) voorbijgangers vast wel gewaardeerd zal worden Clown

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:09

Ik men eigenlijk altijd zonder pet behalve met de menlessen, dan heb ik een cap op. Voor de menwedstrijden heb ik een hoedje + mantelpakje daarvoor moet je maar even in mijnprofiel kijken.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 11:04

Everest schreef:
Ik rijd eigenlijk ook altijd met mijn petje.. Zonder mag ik van mezelf niet weg Tong uitsteken.. Hij hoorde officieel donkerblauw te zijn.. Maar hij is nu onderhand lichtblauw/oranje.. Dus daar moet nog een leuke vervanging voor komen..
In de marathon rijd ik wel altijd met cap.. en dan wel ook zo'n sportievere..

Btw.. dat kijkdoos-idee.. lijkt me inderdaad ook niet zo'n strak plan.. Dan kan je beter een lange rok aandoen, ja.. hoewel het door de meeste (mannelijke) voorbijgangers vast wel gewaardeerd zal worden Clown

Of kort rokje aantrekken en dan de hele weg met je benen over elkaar op de bok gaan zitten, ment vast érrug fijn Clown

Stado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:27

Met pet Haha!
En als ik straks dressuur ga starten dan ga ik opzoek naar een mooie hoed oid. Dat hoort er toch een beetje bij Clown

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 11:37

Vind ik ook Stado; vind het mooier als mensen met een mooi hoedje dressuur rijden dan in ruitertenue met cap, daar ben ik nooit zo'n fan van Knipoog

Ik krijg altijd wel op rit reacties van voorbijgangers van 'oooh wat mooi!' etc. dus dan is het ook wel leuk om af en toe ook eens echt 'in stijl' gekleed op de bok te zitten, zoals het een beetje hoort Knipoog

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:21

Overal en altijd met cap.
Op de vereniging is het verplicht, en buiten vind ik het wel zo veilig. Heb ondertussen genoeg ongelukken van dichtbij meegemaakt, dat ik nooit meer ga rijden zonder cap.

Ik heb ook zo'n Calimero-cap, maar dat kan me dus weer niet boeien, veiligheid boven alles, en bij gebrek aan geld, dan maar zo Knipoog Het went Clown

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:27

Hallo allemaal. Ik val eigenlijk zomaar binnen, maar jullie onderwerp is voor mij nogal actueel. Ik ga binnenkort mijn eerste dressuur-proef aangespannen rijden Haha! en wil dit doen in zwart jasje en zwarte broek met witte bloes en dressuur-hoedje. Of vinden jullie dat ik nog op zoek moet gaan naar een ander soort hoedje???

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:08

Je kleding lijkt mij perfect maar vergeet je menschort niet en wat versta je onder een dressuurhoedje ?
Zelf heb ik altijd, als ik op de bok zit, een pet om mn hoofd. Ik ben één keer per ongeluk zonder gegaan en dat voelt gewoon kaal !

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 22:14

Inderdaad; als je broek draagt moet daaroverheen wel een menschort, óf een lange rok ipv. een broek Knipoog

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:32

Ja menschort en menhandschoenen draag ik dan ook. Maar ik heb zo'n dressuurhoedje zoals bij het dressuren onder het zadel. Ik geloof dat ik nu al een beetje de zenuw-kriebels begin te krijgen....Gelukkig heb ik wel een erg koelbloedige fjord die zich daar helemaal niks van aantrekt!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 22:37

Zo'n dressuurhoedje is volgens mij prima hoor Knipoog Je mag de dressuur volgens mij zelfs met gewone cap rijden, met pet dacht ik niet (?? weet niet, iemand anders hier?) En volgens mij ook in ruitertenue (?? of geld dat alleen voor de grooms?)

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:23

Als ik gewoon ga mennen, heb ik meestal niets op mijn hoofd. In de zomer een petje, ivb met de zon.
Tijdens het ringsteken een petje en straks in de marathon een helm.
En tijdens dressuurwedstrijden natuurlijk een mooi hoedje.

Fortuna_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:26

IK rij met cap gewoon,

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 12:28

Altijd met cap, thuis, wedstrijden, overal Clown Is verplicht vanuit onze manege, en ben zonder ook niet verzekerd. Dressuur/vaardigheid rij ik met een stoffen cap, marathon met de nieuwe helmen van Casco, youngster dynamite.