Hoe te beginnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Soar

Hoe te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 20:11

Ik wil graag beginnen met vrijheidsdressuur. Of het er ooit van komt is een andere vraag, maar misschien als ik wat motivatie en goede tips heb dat ik het dan toch wil proberen. Op stal of in de omgeving doet namelijk niemand aan vrijheiddressuur.

Maar goed, omdat ik wil beginnen en helemaal geen ervaring heb vroeg ik me af of het verstandig is om te beginnen zonder iemand met goede ervaring. Of ik het dus beter gezegd uit een goed en duidelijk boek kan gaan leren. Of is dit onverantwoord?

Als dit niet het geval is zoek ik nog tips om te beginnen en natuurlijk een boek dat duidelijk is voor een leek met goede foto's/tekeningen en uitleg.
En zijn er nog eventueel dingen die ik oer se nodig heb, naast de clicker natuurlijk Knipoog

Alvast bedankt!

KimWelsh

Re: Hoe te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:39

even op google; pinkhorizon intypen.. een errug goede site.. vind ik dan!
Het beste kun je met hierkomen, wachten en de basistruukjes beginnen.. mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel!

Soar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 19:04

Oke bedankt. Ga zo eens kijken Lachen
Heb je misschien ook nog een boek dat je aan kunt bevelen? Ik vind dat namelijk wat prettiger leren/lezen.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:55

Mijn site staat ook veel info op www.amable.nl Ik geef tevens les en merk dat veel mensen heel veel baat hebben bij een "opstartles" Als je eenmaal een begin hebt dan weet je hoe je verder moet.

Verder is het boek "vrijheidsdressuur, van apporteren tot zitten" door Miriam Nieuwe Weme (xyzutu2 op bokt) een erg goed en leuk boek.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:30

hey, ik ben zelf gisteren begonnen met vrijheidsdressuur Tong uitsteken
Ik werk met het boek van Miriam Nieuwe Weme -van apporteren tot zitten-Ben gisteren dan ook met het allerbegin begonnen: clicker en begin van targetten. Mijn paard is enthousiast dus reken maar dat ik voort ga doen Haha! Kijk eens op http://www.vrijheidsdressuur.info Knipoog Oh, nog iets, bij mij doet ook niemand in de buurt vrijheidsdressuur (mijn paard staat op een soort van pensionstal zou je het kunnen noemen, eerder een privéstal eigenlijk.. Er staan nog 2 andere paarden en 2 pony's) en ik had er ook totaal geen ervaring mee, maar ik doe het gewoon kalmpjes aan met veel geduld en het gaat wel lukken denk ik Lachen