Mijn vraag is: Wie kan er allemaal leuke spelletjes beschrijven die je met je paard in bijv. de paddock kunt doen?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jemaine schreef:een stipje?
jemaine schreef:een stipje?
jemaine schreef:Ja die heb ik al ik gebruik een skippybal, maar ik denk dat ik haar daar meer mee opjaag dan dat we leuk aan het spelen zijn. Ze krijgt er in ieder geval wel beweging van.
(misschien is het niet de bal, maar dat enge lachgezichte op die bal waar ze van schrikthaha)
slim dat stipje!
nodi schreef:Ik las laatst in Bit of Cap een IQ-test met je paard.
Daar stonden ook leuke dingen tussen als iets lekkers onder een emmer verstoppen en dergelijke, niet echte spellen, maar wel leuk om te doen!
hubble schreef:Heel leuk idee. Loswerken en grondwerk doe ik ook met mijn paarden. Maar spelen doen ze helaas nooit. Ze kijken me aan of ik gek ben geworden. Lopen braaf overal langs maar spelen nooit. Dat is wel jammer.
Hoe krijg ik ze aan het spelen?
bispax schreef:ik doe graag combineren met vrijheids dressuur ...zoals je paardje op blok laten staan , voetje geven , tegen een bal aan laten schoppen maar ook met een stuk zeil kun je veel doen ...of over heen lopen , over je paardje leggen , mee slepen te paard ....daar bij een schrik parcour is ook altijd leuk om te doen , plaats allelei dingetjes waar je langs , over loopt ...parasol, zeil, tuinstoelen , ballonen, zilver folie , door een vlieg gordijn lopen ...er zijn zoveel leuke , maar ook leerzame dingetjes die je samen kunt doen , waarmee je band alleen maar mee versterkt ..oja natuurlijk moet je dit zonder dwang kunnen doen , liefs als het gaat los anders met hangende touw
hier staan enkele foto`s van een schrik parcour die ik met m`n 4 jarige hengst doe http://members.lycos.nl/thatsthespirit/newpage9.html
nou veel speel plezier gewenst