[AR] schuurplekken van de broek..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

megaspan

schuurplekken van de broek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 22:21

de titel zegt het al
mijn shetlanders krijgen bij hun billen schuurplekken van hun broek.
ik heb mijn broeken zeker niet te strak zitten
hebben mensen hier ervaring mee of mischien een oplossing voor
ik heb er zelf over na lopen denken om een bontje om mijn broeken heen te maken voor het echt doorschuurd.
nou vraag ik me alleen af of dat zou werken

Albert

Re: schuurplekken van de broek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:44

De broek een paar keer overdadig invetten, dan wordt het leer zachter en verminderd het schuren.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:47

in de traan zetten Lachen

heb je hem niet te laag hangen?

megaspan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 22:51

heb hem wel wat lager hangen omdat anders mijn broeken weer omhoog schuiven als ze galoperen maar ook weer niet overdreven laag

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 23:05

Zitten de kruisriemen niet een beetje naar voren op de rugriem vastgemaakt? Dan blijft nl de broek steeds tegen de kont aan schuren...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:13

Ik heb dat ook altijd met de omlopen van mijn tweespantuig. Met name in de verhaarperiode. Pony's hebben er geen last van, het ontsiert alleen wat.
Ik lees even mee voor oplossingen

megaspan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 12:48

ik heb die van mij geschoren van de winter dus het is natuurlijk veel gevoeliger dan omdat er al niet zo veel haar opzit

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:52

Hier zelfde probleem, alleen dan met de strengen die in de vacht schuren bij de buik en flanken (dit komt omdat ze érg dik is door drachtigheid) het zijn niet echt 'schuurplekken', maar het haar is daar gewoon wat korter, staat wel apart, van die 'streepjes', net alsof ik haar daar geschoren heb. Maar ze heeft er verder geen last van, zijn geen wondjes, en als ze bevallen is trekt het meestal snel weer weg.

Mijn broek heb ik ook vrij laag (niet té laag) hangen, want die wil in uitgestrekte draf en galop ook nog wel eens omhoog kruipen, zelfs nu nog. Weet iemand hoe je dat kunt voorkomen, dat omhoogkruipen van de broek?? Lachen

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:38

JoyCiej007 schreef:
Mijn broek heb ik ook vrij laag (niet té laag) hangen, want die wil in uitgestrekte draf en galop ook nog wel eens omhoog kruipen, zelfs nu nog. Weet iemand hoe je dat kunt voorkomen, dat omhoogkruipen van de broek?? Lachen

Volgens mij is dat pas nog eens voorbij gekomen. Pak de zoekfunctie er nog eens bij...

megaspan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 13:56

BlackDevils schreef:
JoyCiej007 schreef:

Volgens mij is dat pas nog eens voorbij gekomen. Pak de zoekfunctie er nog eens bij...

ja klopt dat topic had ik geopend.
ik heb toen de tip gekregen mijn broek wat omlaag te hangen en dat werkt goed.

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:26

Ervan uitgaande dat de broek goed hangt, kun je ook de huid insmeren met bijv vaseline, dan glijdt het leer er overheen. En goed invetten uiteraard, maar dat was al gezegd.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:54

megaspan schreef:
ja klopt dat topic had ik geopend.
ik heb toen de tip gekregen mijn broek wat omlaag te hangen en dat werkt goed.

Daar was ik ook al op gekomen; de broek lager hangen. Alleen, hij hangt al vrij laag, kan misschien nog net 1 klein gaatje naar beneden, maar anders wordt het écht te laag, en ik heb nu wel minder last van het probleem sinds ik een maand geleden de broek wat langer heb gemaakt, maar af en toe nog wel eens...

tuig wordt uiteraard regelmatig goed in de vet gezet, maar die tip van de vaseline kan ik ook nog eens proberen Knipoog

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:56

Zitten de schuurplekken aan de achterkant of zijkant ?

Tom heeft nl. ook schuurplekjes van de broek echter is dat omdat het lamoen te smal is, en de broeklussen dus klemmen tussen zijn buik/bilpartij en het lamoen..

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 23:45

SANEX schreef:

Tom heeft nl. ook schuurplekjes van de broek echter is dat omdat het lamoen te smal is, en de broeklussen dus klemmen tussen zijn buik/bilpartij en het lamoen..

Hoe kom je dan een bocht fatsoenlijk door. Het wringt dan toch van alle kanten?
Een enkelspan behoort zoveel mogelijk bewegingsvrijheid te hebben met ruim uitgebogen lamoen.
Voor mijzelf zie ik het liefst de dubbele breedte van de pony.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:12

BlackDevils schreef:
SANEX schreef:

Hoe kom je dan een bocht fatsoenlijk door. Het wringt dan toch van alle kanten?
Een enkelspan behoort zoveel mogelijk bewegingsvrijheid te hebben met ruim uitgebogen lamoen.
Voor mijzelf zie ik het liefst de dubbele breedte van de pony.

je haalt de woorden uit m'n mond Knipoog

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:08

@BD; zoals je in mijn topic hiero kan lezen wordt er dus ook druk gewerkt aan het verstellen van het lamoen. Omdat de broekhaken ook niet op de juiste plaats zitten, komen de gespen dus klem te zitten. Deze week wordt het lamoen nog zodanig gemaakt dat alles weer inorde is.
De bochten neemt Tom netjes, er zit nog wel wat ruimte aan bij het achterstuk om een bocht te draaien.

Echter deelde ik dit dus even mee omdat misschien hetzelfde bij de TS het geval zou kunnen zijn waardoor haar pony schuurplekken krijgt Knipoog

megaspan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 17:21

Echter deelde ik dit dus even mee omdat misschien hetzelfde bij de TS het geval zou kunnen zijn waardoor haar pony schuurplekken krijgt Knipoog[/quote]

nee daar komt het niet door.
de schuurplekken worden voornamelijk veroorzaakt door de omlopen van mijn tweespantuigen