'NIETS' doén.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

'NIETS' doén.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 19:27

Ik had het met Allen Pogue over het een paard op de plaats laten blijven. Het 'niets' als opdracht om te doén te geven.

Hij gebruikt daar normaal in zijn routines een gróóte bonenzak voor waar het betreffende paard geconcentreerd op blijft zitten 'nietsen' en een letterlijk stapje hoger is een platform.

Hij gaf me ook een link naar een video die een vriend van hem op het web heeft gezet.
Inderdaad een paard dat enórm zijn best doet en het is niet het dravende Knipoog

Dat is ook de clou van de titel van de video clip.

http://dvmvideosolutions.homestead.com/ ... horse.html

HC

Avonturier

Re: 'NIETS' doén.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 20:08

knap hoe dat paard gewoon stil blijft staan.... daar zal hij inderdaad heel goed zijn best voor moeten doen.... als hij niet goed getreint zou zijn geweest zou hij denk ik zo met het paard meegevlogen zijn Knipoog

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:37

Echt wáánzinnig goed! Ja

Het is inderdaad een kwestie van ´passief niksen´ omzetten tot een ´actief blijven staan´.
In het begin lette Lo daarom voor mij altijd op de witte handdoek. Haha! (´En denk erom dat hij niet wegloopt!´)

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:28

Wow, dat is knap.
Inderdaad wat elanor zegt, als hij niet zo goed getraind was had hij er achteraan gegaan.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:23

In 1 woord: WOW
Geweldig wat hij met die paarden voor elkaar krijgt!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:29

Knap hoor....

Ziet er prettig uit !!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:31

Heel het filmpje vind ik prachtig om te zien! De paarden luisteren op commando: 'Turn' of 'stand up' Prachtig.
Het bruine paard moet stilstaan, en de schimmel loopt er bij elk toertje prakties tegen aan! Maar de bruine blijft mooi staan.

Prachtig filmpje hoor HC!

rmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:45

Woow.. écht gaaf als je zo met je paarden om kan gaan echt. Knap van de bruine dat hij blijft staan, maar zodra zijn naam genoemd wordt gelíjk reageert, dus wel op scherp staat.
Echt respect..

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:53

Super zon film, dat de paarden ook nog luisteren naar 'again' haha echt geweldig.
in een woord; súper!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:00

Soet schreef:
Heel het filmpje vind ik prachtig om te zien! De paarden luisteren op commando: 'Turn' of 'stand up' Prachtig.
Het bruine paard moet stilstaan, en de schimmel loopt er bij elk toertje prakties tegen aan! Maar de bruine blijft mooi staan.

Prachtig filmpje hoor HC!

ja, echt grapig, die bruine moet steeds zjin hoofd omhoog doen anders rent de schimmel er gewoon tegen aan Nagelbijten / Gniffelen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 17:42

Allen heeft érg originele ideëen bij het aanleren en trainen.

Hij heeft ons ook een DVD gestuurd met veulentraining die echt verbázend is.

Hij maakt een aantal keuze die wij niet maken en ook een aantal oplossingen die wij als niet-oplossingen zien maar hij kan wel uitlegen waarom en hij laat veel méér dingen zien die we echt goed gevonden vinden.
Smullen hoor.

HC

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:42

Veulentrainingen.. ik kan me voorstellen dat daar heel wat intressants in zit! Op google valt er weinig te vinden over hem. Jammer, want z'n trainings methode lijkt me heel erg spontaan en eerlijk! Nog eens: Prachtig hoor Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 08:26

Hij heeft een erg grote e-group bij Yahoo: als je daar in de groups op zijn naam zoekt, vind je hem gegarandeerd!

Dat stilstaan tijdens het in vrijheid longeren doen onze pony's ook, met als verschil dat ze dan vaak wat dichter bij mij staan. Je kunt namelijk bij het stilstaande paard nogal wat stress zien ontstaan en en afvloeien (likken en kauwen, hoofd optrekken als het andere paard weer langs komt) doordat de ander te dichtbij komt en hem op een paardse manier 'onbeleefd' benadert en weer verlaat. Dan vind ik zo'n kunstje wel leuk en knap, maar niet leuk genoeg om een pony daardoor gestresst te maken. Dus staat degene die stil staat of op het plateau (dan doet het rakelings voorlangs passeren ze niet zoveel meer), of direct naast mij, of halverwege tussen mij en de longeerhoefslag zodat de ander hem met veel ruimte (en respect) kan passeren.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:46

Ik dacht al meteen dit komt me wel bekend voor. Na even denken zat ik een tijd geleden idd bij die e-group.
Meer info kan je ook vinden op zijn site http://www.imagineahorse.com

Het 'niets doen' ben ik ook wel mee bezig, maar zit er voorlopig nog niet zo goed in hoor. Roger grijpt eigenlijk bijna elke mogelijkheid aan om bovenop Eli te springen en dat is zelf met gewoon van hand veranderen nog wel een probleem. Inmiddels heb ik het redelijk onder controle en misschien dat als hij straks gecastreert is het ook wel beter zal gaan dan ga ik de vrijdeids dressuur met zijn tweeen weer wat oppakken.

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:44

Knap hoor!! Maar vind het soms wel ver gaan... het zijn paarden en geen hondjes!
Begrijp me niet verkeerd want doe ook vd met Guus Knipoog

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:41

Wat een super gaaf filmpje! Ja

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:46

geweldig om dat te zien! Wou dat Moon zo goed luisterde.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:51

Wow! jeetje wat ontzettend knap zeg!

Vooral dat draaien vind ik erg mooi, zo luisteren die van mij niet Nagelbijten / Gniffelen

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:53

Gaaf man Haha! Echt knap!