Ik zou graag willen weten of er voltige lessen zijn in de buurt van gemeente deventer. Ik zou graag willen weten wat je allemaal met voltige doet en ook wat voor ervaring je ervoor moet hebben en lenig moet zijn.
Weet er ook iemand een boek daarover met tips, info, trainingen en dat soort dingen?
Ik zit zelf op voltige, en toen ik begon had ik natuurlijk wel ervaring met paardrijden, maar niet met voltige. Je hoeft niet perse super lenig te zijn maar het is wel een groot voordeel als je wel lenig bent. Uiteidelijk als je aan voltige doet wordt je natuurlijk ook vanzelf leniger als je genoeg oefend. Op http://www.voltige.nl kun je veel informatie vinden over voltige en de oefeningen, wedstrijden enz. En als je een leuke vereniging in de buurt vind is het zeker de moeite waard!
ik zit nu al 11 jaar op voltige en ik ben ook niet supper lenig haha maar je word door het vele oefenen wel leniger gemaakt hoor.. natuurlijk als je een lenige sport er bij beoefend is het een voordeel maar net als wat saskia zegt lenigheid is niet perse een hoofdstuk dat moet.. ik heb ook nog wel een site voor je (misschien niet in de buurt) maar ook hier staat veel informatie op www.eemsrakkers.nl het is zeker de moeite waard (vind ik) haha nou veel succes en plezier
Ik heb iets van 11/12 jaar gevoltigeerd. Ik ben echt niet lenig, maar ik had als voordeel de sterkste van het team te zijn, dus ik moest zeg maar iedereen omhoog tillen. Voor de verplichte oefeningen is leningheid wel makkelijk moet ik zeggen, maar het kan ook als je stuntelig bent zoals ik . Ik ben er 4 maanden geleden mee gestopt, omdat ze ons voltigepaard hebben weggedaan . Door de voltige krijg je als het ware een betere zit bij het paardrijden, bij ons zijn er veel die eerst voltigeren en dan gaan ze pas paardrijden. Je hoeft dus echt geen ervaring te hebben . Ik denk dat het verstandig is om eens rond te kijken op alle maneges in de buurt. Er is vast wel eentje die voltige doet. Ik weet zo niet een bij Deventer in de buurt... Wij zitten zelf in Norg. In Ruinen zit er ook een VV. Maar niet alle VV's zit bij de KNHS aangesloten, dus er zijn veel verenigingen die nog 'onbekend' zijn in de voltigewereld. De Rode Veertjes komen ook ergens uit die buurt, maar heb geen idee waar die precies zitten.
poesjes123
Geplaatst: 19-06-12 17:04
de rode veertjes is in Ulrum...maar die bestaat helaas niet meer...