Uitleg gevraagd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hns

Uitleg gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 14:52

Ik kon jammer genoeg geen fatsoenlijke uitleg vinden over dit gereedschap:

http://hauteecole.10gb.ru/hr/nika/analis3.jpg

Het enigste wat ik te weten ben gekomen is dat ze daar hun hoofd in kunnen hangen als ze vermoeid zijn. Nogal wat een beknopte uitleg Scheve mond
Dus zou iemand mij een gedetaileerde uitleg kunnen geven over waarom, wanneer, waarvoor en hoe het inwerkt. Link en boekverwijzingen stel ik ook zeer op prijs.

Alvast bedankt Lachen

Martine

Re: Uitleg gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:55

Jemig wat ziet dat er ingewikkeld uit.
Sorry ik heb geen idee wat het voor mag stellen!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:30

Is gewoon een opzet, alleen deze zit een beetje gaar.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:31

is volgens mij een bepaald soort raymond check. Werkt iets scherper in dan een kincheck, maar niet zo scherp als een check met een opzetbitje (wat de meeste paarden hebben). Een check geeft steun aan het paard, zodat ze niet geheel op je handen lopen, omdat ze nu eenmaal een bepaalde mate van steun nodig hebben om te harddraven. Tevens als de paarden moe worden, krijgen ze de neiging om hun hoofd te laten zakken, waarbij hun luchtpijp en strottehoofd niet meer optimaal open staat om lucht door te laten en op deze mnaier dragen ze hun hoofd dusdanig hoog dat ze in hun ademhaling niet belemmerd worden. Je hebt dus allerlei soorten opzetten en deze ziet er scherp uit en is een hele stellage, maar dat valt wel mee

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 08:33

Sterker nog ... het IS een raymond check. Haha!
Tipollino bij ons op stal heeft ook zo'n check en het is inderdaad ervoor dat ze hun hoofd erin kunnen gaan hangen zodra ze wat vermoeid raken raken.
Het is inderdaad een hele stellage en tipollino heeft al een keer een heis met dat ding voor mijn hoofd gegeven. Tong uitsteken *niet fijn*

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:18

Hmm, ons raymond check ziet er iets anders uit, maar misschien een ander type.

Vanwaar je interesse? Heb hier een boek liggen met de werking ervan en plaatjes van verschillende vergelijkbare opzetten.

Mensen die dit check niet kennen gaan altijd moord en brand schreeuwen als ze dit zien, maar het is eigenlijk onwijs vriendelijk Lachen

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:05

ruitje schreef:

Idd, wij hebben hier ook deze en nog een andere, maar beide Raymond

hns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 19:56

ruitje schreef:

Vanwaar je interesse? Heb hier een boek liggen met de werking ervan en plaatjes van verschillende vergelijkbare opzetten.

Mensen die dit check niet kennen gaan altijd moord en brand schreeuwen als ze dit zien, maar het is eigenlijk onwijs vriendelijk Lachen

Ik wil me eens wat meer in de drafsport gaan verdiepen. Ik hoor alleen maar negatiefe dingen over de drafsport terwijl ik er van overtuigd ben dat het meestal van horen en zeggen is. Voordat ik oordeel wil ik me eerst in iets verdiepen en weten waarvoor en hoe sommige dingen gebruikt worden evt. inwerken. Een bezoek aan een draversstal staat ook al op mijn verlanglijstje.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 09:01

Ik denk dat er vele zijn die je graag een keer op stal willen ontvangen om de uitleg te geven Lachen

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:34

Zeker Lachen ! En kan je die instelling niet gaan delen met heel bokt, haha Haha!

hns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 00:56

ruitje schreef:
Zeker Lachen ! En kan je die instelling niet gaan delen met heel bokt, haha Haha!

Dan zal het maar druk worden op de draverstallen Knipoog
Maarja, hoe meer hoe beter toch?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:03

Ik sta met mijn twee dravers op dezelfde stal als Ruitje, bij ons ben je van harte welkom hoor, om alles eens te komen bekijken. Dravers zijn verschrikkelijk fijne paarden, en uiteraard heb je ook in onze sport rotte appels - maar ook een heleboel fijne en kundige mensen Lachen.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 22:41

promptertje

Rotte appels heb je overal Knipoog
Zou je me het adres vie PB kunnen sturen, dan neem ik (als ik tijd heb) verder contact met jullie op.