Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Otje_ schreef:Misschien doet ie het puur om je te irriteren?
ellepel schreef:wat je kunt proberen:
bevestig aan je longeerzweep een plastic tas..
zodra ze aanstalten maakt te gaan liggen rammel je daar even mee, t lawaai moet voor haar haast voldoende zijn om zo te schrikken en het eerst te vergeten![]()
en ik ga het toch zeggen:
als ze zoveel energie heeft is t misschien een idee om het krachtvoer aan te passen en wat meer hooi te geven in plaats van krachtvoer?
kan soms enorm veel schelen in gedrag.
russel schreef:Het gras is best wel pittig nog op dit moment en 8 uur gras is al bijna genoeg, het kuil kan je laten en hooi voor op stal is al genoeg. Het gras bevat genoeg voeding, staat het 10 cm hoog is 8 uur grazen al meer dan genoeg om zonder bij te voeren te laten.
Als jong paard kan ik mij voorstellen na lekker te hebben geragd aan de lijn dan nog even lekker rollen. Ik doe mijn paard altijd laten rollen voor we gaan rijden, ook hij vind het heerlijk om helemaal lekker die rug over de grond, de extra haren er van af, de jeuk weg.
ellepel schreef:ik zou er in dit geval denk ik toch voor kiezen om haar voor het werk los te laten in de bak en haar de kans te geven om te rollen zoals ze dat zelf wil.
tijdens het werk heel goed opletten en zodra ze aanstalten maakt te gaan liggen flink vooruit drijven in galop.
wij hebben vroeger een gehad op de manege die ging liggen als je erop zat, daar gooiden ze stekels onder zodat ze dat voortaan wel liet...