Ai dit keer ging het niet heel best met mijn combinatie. We stonden amper aan de start of de start was al gevallen.
Hercules moest vanaf 500 meter starten. Maar iemand aan de buitenkant die op 480 meter stond keerde bij de start ineens om waardoor Hercules en Romee in de problemen kwamen. Toen ze er voorbij waren zette Hercules het op een galoperen en stopte pas na de finish. Vlak na de start kwam er ook een schimmeltje aan galoperen en bokken. Deze had inmiddels zijn pikeur een flinke klap uitgedeeld tegen haar been en bleef toen met zijn linker achterhoef in de voetsteun van de sulky hangen. Meisje was eraf en pony opgevangen. Meisje is door de EHBO opgevangen en pony door een paar man uit de benarde posititie gehaald. De pony was al uit z'n eigen gaan liggen. Nadat hij los gemaakt was liep ie wel kreupel, maar niet heel ernstig.
Ik ben ondertussen mijn combi op gaan vangen, Romee hevig geschrokken ook omdat hij haar met zijn achterbeen had geraakt. Gelukkig alleen een blauwe plek. Nu gaan we weer rustig opbouwen voor de volgende koers op 28 mei, maar mocht de angst toch te erg zijn, dan haal ik ze voorlopig uit de race.
Al met aldus een best heftige koers en je kan wel zeggen dat ik inmiddels best bekaf ben.