Minidraverijen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IJp

Minidraverijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 20:52

Morgen gaan in Alkmaar de eerste minidraverijen weer van start.

De allerkleinste starten tussen de eerste en de tweede koers van de normale dravers en de wat grotere starten tussen de tweede en de derde koers.

Belooft weer spannend te worden met kinderen en ponies die ook al vorig(e) seizoen(en) mee deden.
Met dat mooie weer dat voorspelt is en het aantal koersen (11 stuks) zal het ook druk gaan worden.

Dus als je zin en tijd hebt, kom langs zou ik zo zeggen.......

Peetje

Re: Minidraverijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:35

Nou, ik ben zeker van de partij. In de eerste koers (van de minidraverijen) moet ik de nummer 13 even aanmoedigen... Knipoog

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:19

Leuk!!
Zouden ze op duindigt ook vaker moeten doen..
en dan ook met pony race.. net als de AV's en de EV's

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 14:54

Morgen maandag 7 mei weer minidraverij.
Nummer 19 in de 2e koers weer aanmoedigen. Mijn kleine Hercules is dat met Romee Madder op de sulky. Foto's van Hercules vind je in mijn profiel.
Vorige keer was ze 6e!! Wel knap en dat voor de 1e keer.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 21:45

Ai dit keer ging het niet heel best met mijn combinatie. We stonden amper aan de start of de start was al gevallen.
Hercules moest vanaf 500 meter starten. Maar iemand aan de buitenkant die op 480 meter stond keerde bij de start ineens om waardoor Hercules en Romee in de problemen kwamen. Toen ze er voorbij waren zette Hercules het op een galoperen en stopte pas na de finish. Vlak na de start kwam er ook een schimmeltje aan galoperen en bokken. Deze had inmiddels zijn pikeur een flinke klap uitgedeeld tegen haar been en bleef toen met zijn linker achterhoef in de voetsteun van de sulky hangen. Meisje was eraf en pony opgevangen. Meisje is door de EHBO opgevangen en pony door een paar man uit de benarde posititie gehaald. De pony was al uit z'n eigen gaan liggen. Nadat hij los gemaakt was liep ie wel kreupel, maar niet heel ernstig.
Ik ben ondertussen mijn combi op gaan vangen, Romee hevig geschrokken ook omdat hij haar met zijn achterbeen had geraakt. Gelukkig alleen een blauwe plek. Nu gaan we weer rustig opbouwen voor de volgende koers op 28 mei, maar mocht de angst toch te erg zijn, dan haal ik ze voorlopig uit de race.

Al met aldus een best heftige koers en je kan wel zeggen dat ik inmiddels best bekaf ben.

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:24

klink inderdaad heftig zeg.
ho is het met het andere meisje afgelopen?
had ze nog wat opgelopen?

JIDO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:09

he wat vervelend is dat, maar nieuwe rondes nieuwe kansen zeg ik altijd maar, gelukkig is het goed afgelopen succes de volgende keer

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 17:11

Helaas weet ik van het andere meisje niets. Het enige wat ik wel weet is dat de combinatie niet meer mee mag doen. In ieder geval de pony niet meer.
Mensen vergeten nog wel eens dat nog zo'n lieve pony heel raar kan reageren. Andere omgeving, andere pony's drukte en stress van kinderen en begeleiders. Hopenlijk weer een les voor andere die dachten het ook wel even te kunnen doen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:14

Ha, minidraverijen vind ik zo gaaf!

De minis hebben we al, nu mijn kleine zoontje nog even gek maken (en dan wachten tot ie 7 is Haha! )

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 20:50

Zo vandaag weer naar de drafbaan geweest om te oefenen voor de volgende minikoers op 28 mei. Romee ging het weer proberen. Ging goed totdat er een grote draver voorbij kwam draven, Hercules wilde in galop mee en deed dit ook bijna een hele ronde lang. Och wat heeft die een energie. Later ging het al beter. Op het eind heb ik hem nog 2 rondes achter zijn vodden aan gezeten. Toen probeerde hij ook nog wel mee te gaan met de grote dravers, alleen heb ik meer overwicht dan Romee en ben absoluut niet bang aangelegen, dus had hij mij er niet mee. Na 3 passen galop ging hij dus ook maar weer draven.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 22:37

Oeps we kregen de startlijst binnen waarop stond als hij zich nog eens zou misdragen hij een startverbod zou krijgen. En ja hoor afgelopen maandag was het zo ver, hij mag niet meer verschijnen aan de start. Hij gaat letterlijk en figuurlijk uit zijn bolletje, vindt het allemaal reuze leuk en wil zo hard mogelijk alles voorbij. Maar voor de veiligheid van de kinderen mag hij dus niet meer starten. Nu is het wachten op een race waar de volwassen eigenaren erachter mogen Haha! Als dat toch eens zou kunnen graag......
Maar Hercules zijn koerscarriëre is definitief geëindigd. Huilen

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 17:46

IJp, was hij diegene die de andere kant op ging??

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 20:42

Eh ja Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos

Ze had van mij de opdracht gekregen als hij weer zou springen dat ze hem richting de stal van Ron Kooyman moest sturen. Dat wilde ze doen, maar liet haar rechterlijn per ongeluk los. Automatisch probeerde ze te remmen, maar stuurde hem daardoor naar links. Toen bedacht ze dat het uiteinde van de lijnen om haar stoeltje zaten en dus pakte ze dat op en heeft hem toen het gras in gestuurd.

Ik ben echt zo blij dat niemand er wat van op gelopen heeft, ik had de zenuwen toen hij omdraaide.
Maar van mijn duiveltje heeft niemand meer last. Hij komt de baan niet meer op tijdens koersen. Ik zal hem nog wel trainen op de baan doordeweeks omdat hij het toch heel leuk vind om te doen.

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:04

Jeetje, echt een scherpe reactie van dat meisje, hoor!! Echt respect. Want hij bokte toch lelijk naar haar... Je hebt echt een stoere knul, dat zeker! Ach joh, als je er maar plezier van hebt. Haha!

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 17:25

Dat zeker. Maar nu kan ik ook gewoon als toeschouwer naar de draf en dan de paarden die "Chaperal" heten in de gaten houden. (Umpire en Vicky) Hyper! Deze zijn namelijk gefokt door de man waar ik met mijn knollies staan. OK dan! Altijd leuk om ze te volgen. Rock-on, dudes!

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:09

Zeker weten!! Hardstikke leuk om dat te doen. Zo doe ik het ook, in het weekend beetje paardjes trainen bij Patrick de Haan. En inmiddels mijn eigen ster, Hot Water! Knipoog En Umpire doet het de laatste tijd erg leuk, hoor!