Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
BBotanya schreef:zweepje bij je houden, en zodra hij op de afkomt gelij 'wegjagen'
ThaGirl schreef:Malou_Fenja gaf je het antwoord op je vraag. Dus krijg je toch reactie, het is dus niet de bedoeling je topic zelf omhoog te kicken met zinloze posts.
Maarjah ik zie in je profiel dat je pas 11jaar bent. Vraag iemand (de eigenaar) op stal om hulp, want het heeft absoluut niet geen nut om zelf maar wat aan te klieren.
Malou_Fenja schreef:nou gewoon een manier om te helpen .....
met aaien kom je echt niet verder...ik geef je raad en als je dat ''zielig'' vindt dan doe je het niet maar je vroeg zelf om hulp.
ik geef je die...de aardige manier (die ik zelf ook eerst zou proberen) help blijkbaar niet dus moet je het iets anders aanpakken...ik zeg niet dat je je pony tot bloedenstoe moet gaan slaan maar gewoon een tik die hij ook noelt mag best...
je poby moet je wel respecteren en mag zekr NIET naar je steigeren vandaar mijn reactie het blijkt wel dat jouw stechnieken niet werken en probeer eens een andere zou ik zeggen een shet kan wel tegen een stootje
Winniiee schreef:Je hebt al veel gepropeerd bij je vz ponytje zeg je.
Maar zou het mischien kunnen dat hij het gewoon niet snapt?![]()
Dat lijkt er wel een beetje op.
Ik zou in elk geval wel even de eigenaar daar op tippen en mischien weet hij hoe jij het aan moet pakken![]()
*Ook is mis. een idee om er even iemand op te zetten.
Gewoon met zadeltje en hoofdstel en als hij naar je toe komt degene die erop zit even wat been en teugel geeft
Maar... dat moet je écht niet te vaak doen! Dan gaat je pony dat aanwennen en dan doet ze zonder iemand erop het al helemaal nietEn dat moet je doen mits je pony het niet snapt!
Sucses ermee
Malou_Fenja schreef:dus ze moeten ook weten dat jij de leider bent en als ze een kans zien om misbruik ervan te maken doen ze dat (vooral shetjes) maar het kan idd ook dat hij het niet snapt.
heb je bijv. al eens longeerles gehad (is moeilijker dan je denkt)
zo ja dan weet ik niet waar het aan ligt.
heb je het ooit gezien en probeer je het na te doen omdat het er zo makkelijk uitziet dan snapt je pony je niet.dat ligt dan niet aan jouw en ook niet aan de pony maar gewoon aan het feit dat jullie allebij weinig ervaring met longeren hebben
Vales schreef:Ik had het met mijn tinker ook die ging elke keer stil staan en kwam dan meteen naar binnen toe.
Gewoon elke keer weer op de volte gezet en weer door laten lopen. (is heel vermoeiend maar na een tijdje werkt het) en proberen je paard voor te blijven. Zodra je ziet dat hij naar binnen wil komen stap dan naar voren en jaag hem naar buiten (ik ren er meestal een paar passen op af en zeg dan pas erop, en dan loopt die van mij snel weer door)
Als ze het niet begrijpen dan hebben ze het zo wel door als je ze elke keer terug zet.
Wat hierboven ook wordt gezegt door Malou_Fenja, steigeren mag absoluut niet, dus in dat geval zou ik wel wat strenger zijn en wordt dan maar een keer flink boos. Betekend niet dat je meteen moet slaan ofzo maar zet maar eens een boze stem op of maak jezelf wat groter met je armen, anders blijven ze het doen en dan wordt je probleem steeds erger.
Goed dat je om hulp vraagt trouwens maar misschien dat iemand bij jou stal beter kan helpen omdat elk paard anders is en dat is dus lastig met tips geven over het internet
Winniiee schreef:Vales schreef:Ik had het met mijn tinker ook die ging elke keer stil staan en kwam dan meteen naar binnen toe.
Gewoon elke keer weer op de volte gezet en weer door laten lopen. (is heel vermoeiend maar na een tijdje werkt het) en proberen je paard voor te blijven. Zodra je ziet dat hij naar binnen wil komen stap dan naar voren en jaag hem naar buiten (ik ren er meestal een paar passen op af en zeg dan pas erop, en dan loopt die van mij snel weer door)
Als ze het niet begrijpen dan hebben ze het zo wel door als je ze elke keer terug zet.
Wat hierboven ook wordt gezegt door Malou_Fenja, steigeren mag absoluut niet, dus in dat geval zou ik wel wat strenger zijn en wordt dan maar een keer flink boos. Betekend niet dat je meteen moet slaan ofzo maar zet maar eens een boze stem op of maak jezelf wat groter met je armen, anders blijven ze het doen en dan wordt je probleem steeds erger.
Goed dat je om hulp vraagt trouwens maar misschien dat iemand bij jou stal beter kan helpen omdat elk paard anders is en dat is dus lastig met tips geven over het internet
ooo ja ik geef geen ruk in zijn mond
Op zich wat jij zegt is ook wel wat.![]()
Maar ik zou niet met je handen als je paard naar binnen komt wat groter of een andere houding in het longeren aannemen wand als ik het zo bekijk geef je hem dan een ruk in zijn mond en valt ie alleen maar méér naar binnen!
Vales schreef:Ik weet niet hoe jij longeerd maar mijn lijn staat nooit strak tijdens het longeren, en als je paard naar binnen komt krijg je dus meer lijn en ik loop op dat moment op hem af. En door je handen op zij te doen ruk je niet aan een paard je maakt jezelf alleen maar grootEigenlijk geef je hem dan nog meer lijn.
Verder longeer ik met halster omdat een hoofdstel al helemaal niet meer nodig is, dus geen geruk in de mond.
*edit: als je rukt aan zijn mond zal hij alleen nog maar meer op je afkomen.
Vales schreef:Ik weet niet hoe jij longeerd maar mijn lijn staat nooit strak tijdens het longeren, en als je paard naar binnen komt krijg je dus meer lijn en ik loop op dat moment op hem af. En door je handen op zij te doen ruk je niet aan een paard je maakt jezelf alleen maar grootEigenlijk geef je hem dan nog meer lijn.
Verder longeer ik met halster omdat een hoofdstel al helemaal niet meer nodig is, dus geen geruk in de mond.
*edit: als je rukt aan zijn mond zal hij alleen nog maar meer op je afkomen.
Winniiee schreef:Maar.. kun je nu wel longeren zonder op hem af te moeten lopen of is dat gewoon blijvend?