[AR] oplossing voor ons vervoersprobleempje!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xElienx

oplossing voor ons vervoersprobleempje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 21:11

zoals veel menners hadden wij ook een probleempje met het vervoer van de pony's en de kar. met het 2-span ging het nog wel in de 1,5-paards trailer. we hadden daar de voorstang naar achteren en omlaag gezet. en een extra stang er tussen, zodat bijde pony's een eigen hokje hadden. voor de voorstang (met plastic er aan) was dan nog wat ruimte voor de veulentjes. maar de kleintjes worden groot...
aangezien onze trailer na 25 jaar ook zn beste tijd had gehad. hebben we er voor gekozen een nieuwe 2-paards aan te schaffen.
we hebben hem zo aan laten passen dat er 4 pony's in de breedte in kunnen en dat je die stangen weg kunt klappen naar de linker kant. vervolgens het tussenschot (wat bij de 2-paards trailers wordt geleverd) er weer terug in kunt plaatsen. (handig om contacte te hebben met iemand die van alles in RVS doet Haha! )zo kan mij vader's pony rechts staan, zonder dat je alle schotten er weer uit hoeft te halen.
verder hebben we een stang aan de buitenkant over de hele lengte van de trailer laten maken met 4 ogen, zodat alle pony's veilig en netjes vast kunnen staan.
ook krijgen we aan die kant waarschijlijk nog een hele grote kast (over de hele lengte van de trailer), waar alle tuigen in kunnen hangen. als je deze dan open klapt heb je meteen een afdakje. (mn vaders woorden: ik wil al die rotzooi niet in mn auto Tong uitsteken )
er zijn ook al vage plannen om de menwagen in een frame boven de pony's te vervoeren. wel moetten er dan wat aanpassingen aan mijn kar worden gedaan.

Afbeelding
toen hij nog niet van ons was

Afbeelding
links zie je een stukje van de stang aan de zijkant.
Afbeelding
de inrichting

Afbeelding
de pony's hebben hem in ieder geval al "goed" gekeurd Knipoog

Sharani

Re: oplossing voor ons vervoersprobleempje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:29

Mooie oplossing!
Mijn man werkt ook in het rvs, hij moet maar eens na gaan denken over een creatieve oplossing voor ons vervoersprobleem.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:13

Super mooi zeg! Ziet er geweldig uit Eline!
Wagentje is inderdaad nog lastig... Op het dak lijkt me een raar idee, wordt je dan ook niet veel te hoog (viaducten enzo)?? En hoe krijg je hem erop?

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 22:29

nee, dan komt hij in de trailer, boven de pony's op een frame die wordt bevestigd aan die haken, waar normaal de stangen in zitten bij paarden. of iets in die richting.

Stado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:45

wauw, dat is mooi gedaan zeg!!! Wat een mooie trailer!!
Alleen de kar boven de pony's....dat zou ik zelf niet aandurven. Alleen het idee al dat de kar valt oid....Of als je een noodsituatie hebt en de pony's snel uit de trailer moet hebben...
Zucht, soms is mennen best lastig he Clown ?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 08:17

Dit is echt ideaal.
Ik heb helaas nog geen auto die een 2paards kan trekken, dus ik heb een 1,5 paards die 2-pony's ingericht is (staan ze echt riant in) en als ik er meer mee moet haal ik alles er uit en gaan ze d'r los in.

Ooit komt er ook zo iets bij mij voor keuringen en wedstrijden (en ook gewoon voor een rondje bos Lachen ).

Super gave oplossing Lachen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 08:29

Mooi zo, maar je kar boven je pony's? Dat past toch nooit. En hoe krij je hem erin en hoe kom je dan nog goed bij alle pony's? Kan je de dissel niet verlengen en de kar voor de trailer?
Ik heb zelf een kleinvee trailer. Daar passen beide pony's in zonder tussenschot. Gaat altijd erg goed. Kar gaat op een aanhanger achter een andere auto. Tuig hangt in een kast gemaakt achter het verzorgdeurtje. Trailer is een voor/achterlader dus ik kan altijd bij de pony's

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 10:50

de kar boven de pony's wil ik ook alleen als ik 100% zeker is dat het een betrouwbaar systeem is. je kan dan trouwens nog wel gewoon bij de pony's alleen moet je dan wel bukken.
de dissel verlengen is geen optie, want dan past de trailer niet meer in de stalling en wordt de kogeldruk te groot voor de auto.
zelf vind ik het nooit zo'n prettig ide als de pony's "los" in de trailer staan, zonder stangen/schotjes (en al helemaal niet als ze over dwars staan met z'n 4en)

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:35

Misschien de kar aan de klep van de trailer vervoeren? Deed iemand bij ons op de manege.
Die had een systeem dat de kar zo aan de klep gehangen kon worden.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 12:10

dat systeem is er voor 2-wielers ja. met mijn sulky deed ik dat ik dat ook altijd, maar die past er nu gewoon bij in.

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:20

Hij had hem voor een 4wieler. Misschien was het eigen fabricage, dat zou kunnen.
Maar werkte erg goed.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:35

Er is inderdaad een systeem wat je aan de klep kan hangen voor het vervoer van de wagen (ook vierwieler) maar dat kan alleen voor lichte wagens bijv een concourswagen
Daarnaast heb je een enorme uitzwaai achter en kan je in het geval van nood niet snel bij je pony's komen. Lijkt mij niet ideaal

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:39

newfoundland schreef:
goede oplossing!

Nogal doorzichtig dat je hier post om aan berichten te komen. Ik Tem.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 12:44

A10 schreef:
newfoundland schreef:
goede oplossing!

Nogal doorzichtig dat je hier post om aan berichten te komen. Ik Tem.

???

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:45

Lees haar berichten even Lachen Geen enkele is een nuttige bijdrage. Zodra je 50 posts hebt mag je nl in de HK, dus is ze dat even snel aan het regelen....

Plat gezegd: ze is niet geïnteresseerd in jouw vervoersprobleem

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 13:21

Ziet er echt super strak uit... handig dat je zo je contacten hebt!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:03

Heb je die tussenschotten zelf laten maken? Zo ja, weet je dan ook waar je aan dat plastic wat er aan hangt kunt komen. Wij willen n.l. ook een extra schot in de trailer maken en zouden daar een rubbermat voor gebruiken maar dat is zo zwaar, dit lijkt me lichter.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 23:29

ja, dat hebben we allemaal zelf laten maken. ik weet zo even niet de naam van het bedrijf. dat moet ik even navragen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 23:35

Ik volg je topic met veel interesse Knipoog

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:50

Mooie oplossing, Elien!

Hoe breed is zo'n tweepaardstrailer nu ? Hoeveel ruimte hebben je ponies om in te staan ?

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 20:20

Nado schreef:
Mooie oplossing, Elien!

Hoe breed is zo'n tweepaardstrailer nu ? Hoeveel ruimte hebben je ponies om in te staan ?

1.65m en dan staan ze er perfect in. zeker niet te krap.
zal er nog wel een keer een foto van maken.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:33

leuke oplossing voor je pony's. wij rijden gewoon met 2 auto's. Mijn vader met de trailer. 2 paards trailer dus ruimte zat voor mijn 2 welshjes. en ik rijd met de kar op een kar achter mijn auto. Maar het is toch vervelend dat ik dan elke keer mijn vader mee moet slepen naar mijn wedstrijden. gelukkig vind ie het wel leuk.

Maar erg netjes gedaan bij jou trailer.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:49

Ik heb nog even een vraagje:
Je hebt die tussenschotten zo gemonteerd dat je ze wegkunt draaien als de grotere er in moet worden vervoerd. Nu schrijf je dat je die grotere dan rechts kunt laden. Nu is het advies altijd om een dier links te vervoeren wanneer het alleen in een 2-paards trailer staat. Hebben jullie bewust er voor gekozen om het dier dan toch rechts te vervoeren of kwam dit niet anders uit met de tussenschotten?