Vandaag was het zover, Doerak ging voor de wagen! Als eerst alles op maat gemaakt en afgesteld en daarna doerak ingespannen. Dit was gelukkig niet nieuw voor hem en hij gaf dan ook geen kick. We zijn gelijk de weg op gegaan, vooral omdat recht-toe-recht-aan makkelijker is voor doerak. Het eerste stuk ging super, hij liep als een volleerd paard weg. Vervolgens hebben we een keer haltgehouden en het wegstappen gaf toen problemen. Doerak begon te steigeren en te springen. Dat deed hij de keren daarna opnieuw. Maar ik ken mijn vent langer dan vandaag en ik wist dat straffen geen zin had, hij zou dan alleen nog maar meer gaan panieken. Dus we besloten eerst maar eens wat kilometers te maken, zodat hij zijn 'frustraties' een beetje kwijt zou raken. Dat bleek te werken! Na een klein kwartiertje weer opnieuw halt gehouden en het wegstappen gaf nu geen problemen meer.
Al met al hebben we een kleine 20 minuten gereden (met al het halthouden en verstellen etc. erbij). De wagen bleek wel te trekken voor doerak, maar het was wel te zien dat hij ervoor moest werken. Een tweespan zal dus geen probleem zijn, maar enkelspan door mul zand bijvoorbeeld...dat wordt erg zwaar.
Morgen zet ik doerak er weer even een paar minuten voor en vanaf volgende week gaan we het opbouwen.
Rebel gaat voorlopig nog oefenen aan de lange lijnen, hij is er nog niet klaar voor. Hopelijk over een week of 3-4.
Ik ben vandaag een heel trots baasje