Heej!
Mijn paard begint nu met longeren steeds beter op de achterhand te komen. Longeer wel met pessoa teugel, in verschillende standen.
Nu had ik stukjes gelezen over aan de lange lijnen. Nu lijkt me dit wel erg leuk om te doen! Maar, ik heb het zelf nog niet eerder gedaan, wel een b-pony zo beleerd voor voor de wagen, maar niet doelbewust dressuur aan de lange lijnen. En dan is mijn merrie een stuk(je) groter en zij kent het dus ook nog niet, ze kent dus wel de lijn tegen/achter haar achterhand!
Ik heb zelf een 4,5 jarige merrie en wil dadelijk toch wel beginnen met aan de lange lijnen, maar ik had begrepen dat je paard nooit sneller mag gaan dan dat jij loopt, dus als je er langs/achter loopt en je wilt draven, moet je paard dan zo extreem gaan verzamelen? Omdat die niet sneller mag gaan dan jij en als je mee gaat rennen je (lijkt mij) nooit stil in je hand kan zijn!?
Hoe kan je de verzameling dan langzaam opbouwen en hoe moet je dat dan doen? Voor tegen houden, dus druk geven of ...?
Ik wil in eerste instantie de lijnen door ringen in de longeersingel laten lopen, zodat ik minder moeite heb met de lijnen stil te houden en zo. Of kan ik dit beter niet doen? En paard aan de lange lijnen wel of niet bijzetten?
Verder is alle informatie/tips/foto's over het werk aan de lange lijnen heel erg welkom!