[AR] Even opscheppen: Janouk heeft eerste winstpunt in de M dress

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Even opscheppen: Janouk heeft eerste winstpunt in de M dress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 07:17

Vandaag zijn wij gestart met Janouk (haflinger) in Midden Beemster. Omdat Janouk de enige pony in de M dressuur was, moest ze meerijden tegen de paarden. Daarin liepen echt 2 geweldige tuigpaarden met veel knieactie en veel impuls. Pling

Wij zagen de bui al hangen: hoe verdient Janouk een winstpunt tegen zoveel impuls en actiegeweld. Janouk blinkt de laatste tijd uit in vlakke gangen en lekker flegmatiek en erg dramatisch toneelspelen, dat ze toch wel heel hard aan het werk is Dromen en ze moest starten na al dit actiegeweld. Bloos

In de eerste proef kreeg ze dan ook veel 4-en voor middendraf, uitgestrekte draf, verzamelde draf. Jury rapport: te weinig of te weinig impuls. Totaal 164 punten Nog nooit zulke lage punten gehad. Huilen

In de tweede proef was Janouk gelukkig actiever en speelde ze minder toneel. Het resultaat: 181 punten, een winstpunt en ex aequo tweede.

Daarna mocht ze in de vaardigheid L starten. En dat is natuurlijk veel leuker, vindt Janouk. Een beetje crossen met de koets tussen de pionnen. Janouk was foutloos op alle 16 hindernissen, maar had helaas 2,5 strafpunt voor tijdsoverschrijding (de tijd was wel heel erg krap gezet). Toch een winstpunt en eerste, dus een oranje rozet, een speciale doos zadelzeep en een vitamine spuit.
Janouk had liever iets te eten gewonnen Vork

Maar de eerste winstpunt in de M dressuur is binnen.

Maisie

Re: Even opscheppen: Janouk heeft eerste winstpunt in de M dress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:13

gefeliciteerd hoor !!!

Toch netjes met een haf tegen die tuigpaarden.

Sucses met je verdere wedstrijden.

Einam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:14

Gefeliciteerd, met je punt!
In het Noorden worden de paarden en de pony's trouwens altijd samengevoegd met de dressuur.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:35

Tjee, wat jammer, dan heb ik je gemist.
Ik heb daar ook gestart met 2 bommetjes (ehhh, pony's).

Ik had 2 groentjes mee, beide nog weinig mee geweest. Maar beide vonden ze die bak dood eng (heb ik met die ene nog nooit mee gemaakt). De proef die imo het fijnst ging had ik de minste punten, dus dat schoot niet erg op.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:42

Gefeliciteerd! Best nog een prestatie hoor, zo tussen de echte tuigers met knie-actie Lachen Jammer dat je de enige pony was in je klasse, ik snap het organisatorisch gezien wel dat je mee moest rijden tussen de paarden, maarja, is toch altijd een beetje oneerlijk he Knipoog En bovendien vind ik (maarja, dat is mijn persoonlijke mening) dat ze dan best een beetje rekening hiermee hadden kunnen houden qua beoordeling en puntentelling Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:08

Ik reed ook tegen 1 fries (en die ander weet ik niet). Met mijn iniminis van 105 en van 90 cm Knipoog.

De rubrieken zijn helaas zo klein dat het niet anders kan. Er was er ook maar 1 die ZZ starte, en maar 1 proef. Helaas tijdens de prijs uitrijking, dus heb er weinig van gezien.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:15

Dennis schreef:
Ik reed ook tegen 1 fries (en die ander weet ik niet). Met mijn iniminis van 105 en van 90 cm Knipoog.

De rubrieken zijn helaas zo klein dat het niet anders kan. Er was er ook maar 1 die ZZ starte, en maar 1 proef. Helaas tijdens de prijs uitrijking, dus heb er weinig van gezien.

Jeejtje, met een shet tussen de friezen.............. Sigaar

Gut, wist niet dat dit regelmatig voor kwam.... wel een nadeel dan...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 15:56

Dennis schreef:

Je moet mij dan wel gezien hebben Clown, want ik was aan het inrijden met mijn Haflinger, toen de ZZ pony startte. De M begon daarna.

Ik vind de bak trouwens ook doodeng. Er missen hele stukken in de wanden, je moet er niet aandenken, dat je met je wiel in zo'n gat in de wand komt. Maar omdat ze binnenkort gaan verhuizen, vindt er nog maar weinig onderhoud plaats.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 16:39

Hmm, ik vind een verhuizing niet echt een goed excuus voor achterstallig onderhoud als het gaat om de veiligheid. Je zou er inderdaad maar achter blijven steken, of je paard na een onhandige maneuvre..... timmer er dan gewoon wat planken voor; zoveel tijd en geld kost dat echt niet, ook al ga je verhuizen. Lachen ja toch? Dan zou je er in iedergeval niet zo'n wedstrijd moeten organiseren. Maarja, da's mijn mening hoor Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 16:45

Goed joh!

Gefeliciteerd!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:19

Ik vind de bak daar ook niets. Het is dat ze gaan verhuizen, maar anders had ik daar niet meer binnen willen starten. Ik ga daar pas weer binnen starten als de nieuwe hal staat.
Mijn pony's denken er ook zo over, in alle gaten zaten bak kabouters Knipoog. Stress kip Sascha (het kleine zwartje) was buiten tussen de paarden zelfs braver dan in de bak terwijl het normaal andersom is!!!

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 07:59

Gefeliciteerd! Nu gaan ze binnenstromen, die eerste is altijd het moeilijkst Knipoog
Heb je foto's gemaakt? Ben heel benieuwd.