[AR] Mennen aanleren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AH_scim

Mennen aanleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 19:27

Ja, ik heb al een paar keer gement,

Ik wil graag mijn shetlander leren mennen. De vraag is dan ook, hoe leer ik dit aan.

Ik ga nu al met longeerlijn en longeer singel
erachter lopen en dan mennen, aar hoe gaat dat als ik een kar heb?

fransie

Woonplaats: Selfkant Wehr (net over de grens bij Sittard in Duitsland)

Re: Mennen aanleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:28

Als je voor het koetsiersbewijs op gaat leer je dat ook.

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:33

leren voor de kar te lopen... zou ik niet zelf mee beginnen als je geen ervaren menner bent..
en zelfs dan niet! er zijn genoeg goede "instructeurs" waar je je paardje kunt leren voor de kar te lopen!
en als je het nog niet hebt... ga voor het koetsiersbewijs!!!!!!!! ik heb m'n enkelspan al gehaald, en ben nu bezig met m'n tweespan!!! hardstikke nuttig!

als je het echt niet kunt laten: schaf een goed passend tuig aan, en begin eerst eens met je paardje een band door het zand te laten slepen! (zorg er wel voor dat je de band zo los kan trekken voor het geval je paardje gek gaat doen!)

ik zou zeggen, veel succes! en wees wijs! ga voor je koetsiersbewijs! Knipoog

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:35

Eventjes verder lezen dan de neus lang is: er staat op deze pagina nog een topic over (met: Doe dit vooral niet!!!!) en er is ook een pracht van een FAQ. Speciaal voor vragen zoals deze Lachen

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 19:37

A10 schreef:
Eventjes verder lezen dan de neus lang is: er staat op deze pagina nog een topic over (met: Doe dit vooral niet!!!!) en er is ook een pracht van een FAQ. Speciaal voor vragen zoals deze Lachen

ik kan niet lezen Clown

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 19:39

mikeyfreak schreef:
leren voor de kar te lopen... zou ik niet zelf mee beginnen als je geen ervaren menner bent..
en zelfs dan niet! er zijn genoeg goede "instructeurs" waar je je paardje kunt leren voor de kar te lopen!
en als je het nog niet hebt... ga voor het koetsiersbewijs!!!!!!!! ik heb m'n enkelspan al gehaald, en ben nu bezig met m'n tweespan!!! hardstikke nuttig!

als je het echt niet kunt laten: schaf een goed passend tuig aan, en begin eerst eens met je paardje een band door het zand te laten slepen! (zorg er wel voor dat je de band zo los kan trekken voor het geval je paardje gek gaat doen!)

ik zou zeggen, veel succes! en wees wijs! ga voor je koetsiersbewijs! Knipoog

koetsier bewijs zou ik graag halen, al zou ik weten waar, wanner en voor hoeveel..

Ja, ik ken ook ervaren mensen, en ik ben egt niet iemand die zo lanzelf wat uit gaat proberen Lachen

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:40

paardpony schreef:
A10 schreef:

ik kan niet lezen Clown

Dan heb je hier niks te zoeken Pling

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 19:41

Slotje!! Afgod

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:59

maar zoals al eerder gezegd word, het is makkelijk om een ervaren iemand er bij te hebben ,mennen,en beleren is een heeeel verschil natuurlijk, succes

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 23:04

Zie het stickey, als je vragen daarin niet beantwoord worden kun je opnieuw een uitgebreider topic starten.