alleen maar galloperen aan de lijn.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

alleen maar galloperen aan de lijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 17:39

hallo,
gisteren was ik bij mijn tante haar pony's verzorgen enzo
ik wou ze dus longeren , en meestal gaat het goed. Dan blijft ze stappen en als ik het vraag in de draf. ik klikte haar vast en ze begon gelijk al onrustig te doen, ik ging maar door want ze is vaker onrustig. ik doe haar wat langer gaat ze oppeen kei hard galloperen! Ik zeg hooo stopt ze nog niet! en dan trek ik een beetje aan het halster dat ze rustiger moet doen. gaat ze nog steeds door!(meestal werkt dit) en eerst had ik haar heel goed onder controle en luisterde ze goed. Maar nu opeens niet meer! En sons kan ik haar gewoon echt niet meer houden!|( kan iemand mij helpen???
groetjes [***]:)

Anoniem

Re: alleen maar galloperen aan de lijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:04

niemand?

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:07

Als de paarden bij mij zo onrustig zijn dan hou ik ze eerst heel dicht bij me en laat het wat vieren als ze rustig blijven draven.
Als ze dan weer gaan galoperen dan haal ik ze weer wat meer naar me toe Lachen
Het is vast niet de gouden tip, maar bij mij helpt dit wel goed Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:10

oke bedankt ik ga het proberen!

anne_kuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:15

Hoelang gingen ze door met galloperen? Was ze niet gewoon zo fris dat ze even lekker wou rennen?
Ik zou de bak (of waar je het wilt doen) met draad afzetten. In een rondje. Laat haar dan maar even rennen. Op een gegeven moment zou ze zich overgeven en naar je gaan luisteren. Maar blijf consequent. Als ze op een gegeven moment stil gaat staan ofz wees duidelijk en houd haar nog maar even voorwaarts. Als ze een kwartiertje naar je heeft geluisterd is het goed en mag je stoppen. Niet direct na 1rondje luisteren stoppen bedoel ik. En houd haar bezig de eerste keren weer met opnieuw longeren. Veel overgangen zodat ze zich niet kan bedenken om weer vervelend te doen.
Succes!

anne_kuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:16

En veel praten tijdens het longeren. Probeer haar op denduur op stem te laten lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:18

anne_kuzz schreef:
Hoelang gingen ze door met galloperen? Was ze niet gewoon zo fris dat ze even lekker wou rennen?
Ik zou de bak (of waar je het wilt doen) met draad afzetten. In een rondje. Laat haar dan maar even rennen. Op een gegeven moment zou ze zich overgeven en naar je gaan luisteren. Maar blijf consequent. Als ze op een gegeven moment stil gaat staan ofz wees duidelijk en houd haar nog maar even voorwaarts. Als ze een kwartiertje naar je heeft geluisterd is het goed en mag je stoppen. Niet direct na 1rondje luisteren stoppen bedoel ik. En houd haar bezig de eerste keren weer met opnieuw longeren. Veel overgangen zodat ze zich niet kan bedenken om weer vervelend te doen.
Succes!

Ze ging de heletijd door met galloperen(tien minuten ofzo) het is wel een fris paardje maar vorige week kon ik haar goed longeren.Op een gegeve moment kon ik haar ook niet meer houden dus ik moest zandhappen Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:19

anne_kuzz schreef:
En veel praten tijdens het longeren. Probeer haar op denduur op stem te laten lopen.

ik praat ook heel veel tijdens het longeren Knipoog en met klikken 1x klik is stap 2x klik is draf en 3x klik is gallop. en als ze het goed doet dn zeg ik altijd braaaaaaf en goedzo enzo.

Paardje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:39

je moet nooit met een halster longeren !!!!!!!!!!!!!!
Want anders kan je arm uit de kom gaan!!!!!
Doe dus voortaan met een hoofdstel!!!!
En doe voorzichtig!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:47

ze zijn helaas geen hoofdstel gewent..

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:59

ik denk o dus jij wilt galloperen? ga je gang maar! wel natuurlijk als hij niet luistert Knipoog maar als je moe bent dan gaan we pas echt werken;) dan gaan we pas beginnen

hoe oud zijn ze?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:48

weet ik niet precies want ze hebben geen papieren. Knipoog
maar ze zijn tegen de 18 nee ik doe geen hard werk enzo met ze gewoon heel rustig Knipoog

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 11:49

o okej;)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 11:52

Christa13 schreef:
je moet nooit met een halster longeren !!!!!!!!!!!!!!
Want anders kan je arm uit de kom gaan!!!!!
Doe dus voortaan met een hoofdstel!!!!
En doe voorzichtig!!!

Wat een onzin, je kan best een paard aan het halster longeren. Met een bit in kunnen ze net zo goed je arm uit de kom trekken. Als ze goed opgevoed zijn, dan maakt het niet uit of je ze aan een halster pakt of aan een bit.

@TS: waarschijnlijk waren ze gewoon erg fris. Ik zou ze even lekker laten doorgalloperen en ze daarna aan het werk zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:49

Oke bedankt.

Tyler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 23:42

gewoon door laten galopperen zodat het frisse eraf is.

en anders verklein je de volte, dan gaat ie vanzelf in draf of zachter galopperen.

succes

anne_kuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 16:21

Afzetten de bak! Worden de problemen al een stuk minder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:27

ik ben er vandaag weer geweest, en weer gegallopeerd met berlie want roeti(zo heet de andere pony) kan niet zo goed galloperen De eerste keer ging het nog wel redelijk goed .Stappen ging nog wel maar toen ik wou draven ging ze een klein stukje draven en ging op een in de gallop toen heb ik haar door laten galloperen en ik heb de volte kleiner gemaakt en toen ging het al wat rustiger:) heb ik haar uit laten stappen en ging haar een beetje poetsen en ging Roeti longeren die ging verder wel goed:) Toen ging ik berlie weer longeren.Gelijk ging ze al in de gallop! Ik dacht dat ze wel wat rustiger ging doen omdat ik haar al gelongeerd had. Ze bleef een heletijd door galloperen en EINDELIJK ging ze rustig stappen:) toen heb ik haar uit laten stappen en op stal gezet. Binnekort ga ik ook beginnen met grondwerk en dan vooral met halt houden!

h0rsesgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:03

hallo iedereen
Ik heb het ook met mijn paard gehad , die kon ik eerst ook niet normaal longeren , ging die ook alleen maar galopperen en kreeg ik hem niet meer te pakken , daardoor gebruik ik nu een hoofdstel met bit en een longeersingel , waar door ik de longeerlijn doe...door het bit en longeersingel , en zo kan die me niks maken , misschien kan jij dat ook wel proberen , dan luistert die veel beter
groetjes

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:14

Als ze ff wou uitrennen zou ik zeggen toe maar even..
Ook zou ik haar dan bij me houden, niet meteen het 'grote' rondje willen longeren, maar gewoon naast je houden en haar laten stappen.. zonodig ff een rondje door de bak stappen.

succes

mrz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:22

gewoon rustig blijven niet in de mond komen en laten galloperen, des noods een uur, ze moeten zich toch een keer overgeven, en galloperen is zo slecht nog niet