[AR] alternatief voor kleine liverpool

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xElienx

alternatief voor kleine liverpool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 21:17

zo als de titel al aan geeft ben ik op zoek naar een alternatief voor de liverpoolstang in maatje 11,5. wel zoek ik een bit met de zelfde werking, maar dan wat dunner en met een lichte tongvrijheid. het punt is namelijk dat met name 1 van mijn pony's helemaal een blauwe tong krijgt als ik hem een tijdje zonder al te veel druk op het bit rijd. niet echt prettig. een bokkenbitje of trens zijn geen optie. van het bokkenbitje wordt hij heel stug en het trensje te sterk ten op zichte van zijn spangenoten.
ook moet het bitje een beetje redelijk van prijs zijn (dus geen dure letty bitten enzo).

Vickelientje

Re: alternatief voor kleine liverpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 21:48

Denk dat er niet veel meer op zit dan een bit bij Letty vandaan. Aangezien trensje voor jou ook geen optie is, heb je in die kleine maat verder geen/weinig keus. Ik spreek uit ervaring, want ben erg lang op zoek geweest naar een passend bit voor mijn shet.
Uiteindelijk bij Letty een passend bit gevonden, wat het geld meer dan waard was!
Wat versta je trouwens onder 'niet duur'? Ik was een bedrag van rond de 100euro kwijt wat zich terugbetaalde in een goed passend bit en goede adviezen... en blije pony Knipoog

Dennis

Re: alternatief voor kleine liverpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 22:02

Gewoon goed rond zoeken. Ik heb een hele stapel verschillende 11,5 liverpools liggen. Die van Harry's horse is het dunst met een kleine tongvrijheid.

Ik heb ze allemaal op een liverpool lopen, Roosje die met die tongboog, de rest op iets rechtere. En mijn laatste muts op een 4rings trens omdat die een liverpool absoluut niet aan wou nemen.