Boomloos van Pfiff?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Boomloos van Pfiff?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 13:31

Hallo,
op marktplaats zag ik een advertentie staan waar een boomloos zadel van Pfiff aangeboden werd. Aangezien het huidige zadel van mijn paard Comotu niet optimaal zit ben ik van plan het te kopen. Alleen had ik nog enkele vragen. Hoe zijn de boomloze zadels van Pfiff? Hoe groot is de kans dat het zadel ondanks boomloos toch niet past op Comotu? En in de advertentie staat dat bij het zadel de klittebandrand aan de onderkant van het zadel verwijderd is. Is dit erg? Waarvoor was die rand?
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Edit: Het gaat om dit zadel:
Afbeelding

8nnemiek

Re: Boomloos van Pfiff?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 14:45

Ik zou dan eerder voor een boomloos zadel gaan van de bekendere merken als barefoot en torsion.
Deze lijkt me een slechtere kopie van een van de eerste boomloze zadels. Ze hebben hier bijvoorbeeld de gesp van de fenders bovenaan gezet, waardoor je een vervelende bobbel bij je bovenbenen voelt, en ik vnid het leer op de foto ook niet zo mooi.

Edit, je zou altijd eens een testzadel kunnen aanvragen bij boomloosrijden.nl, dan weet je meteen of het past Knipoog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:52

Pfiff is toch kunstleer? (dacht ik)
Maar het lijkt mij idd een beter plan als je een testzadel aanvraagt, dat kan bij de verschillende merken, zo kan je kijken welk type zadel voor jou en je paard geschikt is want niet ieder paard loopt goed onder een boomlooszadel, dat verschilt echt per type zadel/per paard.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 10:08

Voor 180 euro zou ik het wagen. Dat zadel raak je vast wel kwijt, mocht het niet passen. Ik heb op de gok een Randoll's gekocht, ligt prima! Ondanks dat mensen het mij eerst ook afraden, en ik ook de tip kreeg om een een testzadel aan te vragen. Kijk wel uit dat je paard een niet al te hoge schoft heeft, want dan is het wel af te raden. En gebruik een goede pad met dikke inlages om de druk goed te verdelen. De kittenbandrand aan de onderkant is waarschijnlijk om dekjes aan te bevestigen, dit zou zonder die strip ook wel moeten kunnen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 10:29

Zouden ze met die klittenband rand niet de band bedoelen onder de seatsaver? Het lijkt me niet dat er klittenband helemaal onder het zadel zit..
Als die onder de seatsaver wel is dan ben ik bang dat die erg gaat schuiven..

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 10:32

Ok bedankt allemaal, ik denk dat ik het ondanks de afradingen het er toch op ga wagen. Zoals Saroanda al zegt, als het niet goed is kom ik er wel weer vanaf zonder veel verlies denk ik. Ii moet ik nu nog aan een goede pad zien te komen, hetliefst second hand want 100 euro vind ik toch wel veel.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 10:41

Kijk voor de pad dan even bij boomloosrijden.nl Pmarena heeft budgetpads, die passen vast ook onder dit zadel en zijn een stuk goedkoper dan andere pads.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 10:42

@MysticTinker: inderdaad! Maar dat lijkt me erg vreemd, want dan zit de seatsaver helemaal los.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 10:46

www.innovatack.com heeft ook budgetpads

Waar woon je? Ik heb ook nog een pad die ik niet gebruik (vind ém niet zo mooi) Het is een groene budget pad. Pb maar als je meer info wilt.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 10:51

Bedankt, die site scheelt een stuk! En Saroanda, ik ben benieuwd naar een foto en de vraagprijs van jou pad, over pm. Lachen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 11:24

saroanda schreef:
http://www.innovatack.com heeft ook budgetpads

Waar woon je? Ik heb ook nog een pad die ik niet gebruik (vind ém niet zo mooi) Het is een groene budget pad. Pb maar als je meer info wilt.

Die is dus van Pmarena, ik had even de verkeerde in mijn hoofd Clown

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 22:45

Ik ben tot een deal gekomen met de eigenaar van het zadel. Voor 165 euro haal ik hem af. Nu maar hopen dat de pad van Saroanda mij aanspreekt en anders koop ik er een bij www.innovatack.com . Lachen

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 23:01

Kijk das nog eens een mooi deal, goed gedaan zeg!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 23:07

Ik ben ook erg blij en heel benieuwd naar een foto van jou pad!