[AR] Opmeten goede lengte broek

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nado

Opmeten goede lengte broek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 00:59

Mijn nieuwe meninstructeur heeft mij verteld dat de broek van mijn tuig te groot is voor mijn pony. Verder past het tuig prima, maar hij is wat vreemd gebouwd (kruising Knipoog ) en de broek is dus te lang. Nu wil ik deze graag gaan inkorten, maar mijn instructeur heeft niet gezegd hoe ik kan meten wat precies de lengte wel moet zijn. Weet iemand hier dat ?

Verder ben ik benieuwd naar de lengte van de broek van mensen die een grote shetlander of A-pony hebben. Om te vergelijken, de lengte van mijn huidige broek is 117 cm. Ik kan er misschien 1 van iemand overnemen met een lengte van 100 cm. Ik weet dus alleen niet of dat verschil groot genoeg is.

Ik hoor het allemaal graag Ja

BlackDevils

Re: Opmeten goede lengte broek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 10:08

Vaak komt het probleem ook doordat de ogen aan het lamoen waaraan je de broekriemen bevestigd teveel naar achteren zitten. Misschien kunnen deze naar voren gezet worden.
Als je ook de kruisriemen iets naar voren legd moet er volgens mij geen probleem zijn.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 10:44

BD, dank je wel. Zelfs al worden de ogen op het lamoen naar voren gelegd, dan is de broek nog te lang. De kruis en lenderiemen zijn wel goed. Deze liggen ook op de goede plek. Verder naar voren liggen ze teveel op de rug. Heel handig, zo'n pony uit verhouding Knipoog

Ik heb even twee foto's opgezocht waarop je kunt zien wat ik bedoel:

Afbeelding

Afbeelding

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 10:52

Heb je geen foto met het tuig erop?
Ik heb nog nooit een enkelspantuig getroffen waarbij de broek goed op lengte was bij mijn shetlander. Altijd veels te groot.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 11:20

Napie, heb je de broek dan steeds laten inkorten ? Hoe wist je dan precies hoe lang je het wilde hebben ? Foto met tuig heb ik (nog) niet, maar kan kijken of ik die vandaag of morgen even kan maken.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:13

Wanneer de broek vast zit aan de wagen en de pony voor in de strengen moet een een vuist tussen broek en bil passen. de hoeveelheid die je er vervolgens afhaalt is een beetje schatten hoeveel je kwijt denkt te moeten raken.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 13:36

Dank je! Stom zeg, ik weet dat je zo een broek op maat maakt als je het paard voor de kar zet, nooit de link gelegd met dit... Nagelbijten / Gniffelen

Wie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 12:05

en de stopriem een keer om het lamoen heen slaan werkt dat niet?