leadrope, is dit een goede keus?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

leadrope, is dit een goede keus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 16:39

Ik ben op zoek naar een goede leadrope.
Ik heb nog maar 1 les gehad en ben een beetje aan het googlen gegaan voor een leadrope.
Is de ledrope in de link een goede keus? En wat vinden jullie van de prijs?
Graag reatie of evt. andere suggesties.
Dit is de leadrope die ik tegenkwam.
http://www.ruitersportoutlet.nl/shop/in ... an=overige

Lottie84

Re: leadrope, is dit een goede keus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:40

Iedereen vind een andere fijn, ik denk dat je het beste ene rope in de winkel kunt kopen zodat je verschillende kan proberen, de 1 houdt bijvoorbeeld van een dikker touw, de ander weer een dunnere, dus even uitproberen!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 16:43

LCharlotte schreef:
Iedereen vind een andere fijn, ik denk dat je het beste ene rope in de winkel kunt kopen zodat je verschillende kan proberen, de 1 houdt bijvoorbeeld van een dikker touw, de ander weer een dunnere, dus even uitproberen!

Maar verkopen ze die dan ook in de gewone ruitersportzaak?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:45

ik kan er in ieder geval ook aan komen, ik denk het wel! Ik heb zelf die van Emiel Voest, die vind ik erg fijn!

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:47

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:55

Ik heb er een van touwhalster.tk en ben er heel blij mee: lekker soepel, goeie dikte, en je kunt ze makkelijk als teugel gebruiken. En je kunt kiezen wat voor sluiting je wilt (ik hou niet van die zware bullsnaps). Maar ... het blijft natuurlijk gewoon een stuk touw ...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:56

ik heb er een van lovelance, vind t een heel prettig touw

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:04

Het touw op de link die jij gaf ziet er op het eerste gezicht goed uit, maar het belangrijkste zie je niet aan de buitenkant, en al helemaal niet van een foto, daarvoor moet je hem in handen hebben gehad.

Je wilt dat de aanwijzing die je via de leadrope geeft ook stopt als jij stopt met de aanwijzing, en niet dat het touw nog even doorzwiept als jij stopt met bewegen. Dit bereik je alleen maar als je een leadrope hebt die direct na de clip ook extra verzwaard is. Het gewicht zorgt ervoor dat het touw sneller stil hangt na beweging.

Steeds meer ruitersportzaken voeren ook spullen zoals touwhalsters en leadropes, omdat dit op dit moment vaker gevraagd wordt. Maar voordat je lukraak ergens iets gaat kopen, verzeker je wel van de kwaliteit.

Mijn leadrope komt bij Parelli vandaan, ik heb hem al een aantal jaren in bezit. Parelli spullen zijn duur, maar hij heeft dan ook veel tijd besteed aan het ontwikkelen, testen en proberen van zijn spullen, en hij was een van de eersten die met deze producten de markt opging. Tegenwoordig zijn er andere en kwalitatief vergelijkbare spullen te krijgen, maar je moet dan wel weten waar je zijn moet.

Ik heb met leadropes van bovenstaande adressen geen ervaringen...kan dus wat dat betreft dus niet adviseren.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:06

Ik ben zelf erg weg van de spullen van Birger Gieseke.
Net iets lichter dan de Parelli-touwen, die worden net wat te zwaar in de Hollandse modder e.d.
Maar ook het Parelli-spul vind ik prettig om mee te werken.

smeerpoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:31

Ik heb zelf een leadrope van Emiel Voest. Die bevalt me prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:03

Ik heb een leadrope zoals op die foto.
Alleen die van mij was een stuk goedkoper en heb ik gekocht bij een ruitersportwinkel.

aart65

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 01:22

Een leadrope is een hulpmiddel, niets meer en niets minder. Ga naar een "botenwinkel" en daar verkopen ze het per meter. Mooie musketonhaak eraan en klaar ben je. Keuze uit veel kleuren en diktes dus kijk wat je bevalt. Soms hoeft het niet duur te zijn.....

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 02:49

Ik heb toevallig deze en ik vind hem wel fijn Lachen
Maar het maakt mij niet echt uit welke ik precies heb ..

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 23:59

Ik herken de leadrope van het plaatje (structuur en kleur van het touw) en als het dezelfde is als die ik ken, dan is hij hier veel te duur! Het touw vind ik erg zwaar (zowat de zwaarste leadrope die ik ooit gezien heb) en wordt nog zwaarder en wat stugger in gebruik.

Zoek eventjes wat verder zou ik zeggen. Of kijk ff bij 'commercieel'. Ik heb momenteel een actie waarbij je geen verzendkosten betaalt bij een zeer goede kwaliteit leadrope Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:12

Ik heb de leadrope van Natuurlijk Ruiterschap. Hij bevalt erg goed, en ligt fijn in de hand. Hij is van katoen en brand dus niet als je paard er ineens vandoor gaat Lachen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 00:26

ik maak mijn eigen ropes. zonder knipsluiting. juist door geen knip te gebruiken reduceer je het gewicht, en hij hangt vele malen stiller dan een touw met knip. ik gebruik 8 mm dikte, nylon touw van de doe het zelfzaak.
ik heb een rope van 3 meter, één van vijf meter en één van zes meter, en dan nog een paar joekels waarvan ik de lengte niet precies weet, en eentje met 'ingebouwde' halsriem (gewoon een lus voor om de hals dus) met quick release. die gebruik ik voornamelijk voor mijn veulen op dit moment.

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:38

Ik vind hem wel heel duur! Bloos!
Ik weet niet hoe duur mijn leadrope was want ik heb hem gekregen maar volgensmij kan je ze wel goedkoper krijgen.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 21:40

Ik heb inmiddels een leadrope bij @Calippo gekocht.
Hier mag een slotje op.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:37

Bij Countrymill in Nijkerk verkopen ze ook fijne leadropes, van ik geloof 4,5 meter en van katoen. Goede kwaliteit en prettig in gebruik.
We hebben laatst op internet een langere (11 meter) besteld, maar die blijkt van nylon dus dat is niet zo prettig.