Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tinipini schreef:Dat denk ik niet. Zeker in een circus zitten er vooral mensen bij die niets van paarden weten en die zegt dat toch niets? Ze weten en zien neit eens dat het hengsten zijn. En de Weense Rijschool stoer en spannend? Mooi vind ik het, maar niet spannend of stoer. En die paarden gedragen zich niet als wilden, maar uiterst beschaafd! Nee, het moet een andere reden hebben. Toevallig ken ik iemand die weer iemand kent die in een circus met paarden werkt, dus ik kan het wel eens na laten vragen..
viola schreef:Fidodido ik denk dat Tinipini bedoelt dat het publiek vaak niet veel verstand heeft van paarden en het dus niet stoer overkomt als je met hengsten werk omdat veel mensen toch niet weten wat dat inhoud. De mensen die in het circus met de dieren werken weten uiteraart wel waar ze mee bezig zijn.
Ik ben trouwens wel benieuwd wie je ben, de nederlandse circuswereld is nou niet zo heel groot, misschien ben ik je weleens tegen gekomen.
fidodido schreef:Dat weet ik wel zeker, bij Althoff.
ik was er ook toen in Rotterdam. toen had ik nog dat grote paard.
Gabi Dew zat er toen bij, en jou pony's stonden bij haar in de stal.
Nu heb ik 2 friesche hengsten en een fjorden hengst waar ik mee in het circus zit.
fidodido schreef:Tinipini schreef:Dat denk ik niet. Zeker in een circus zitten er vooral mensen bij die niets van paarden weten en die zegt dat toch niets? Ze weten en zien neit eens dat het hengsten zijn. En de Weense Rijschool stoer en spannend? Mooi vind ik het, maar niet spannend of stoer. En die paarden gedragen zich niet als wilden, maar uiterst beschaafd! Nee, het moet een andere reden hebben. Toevallig ken ik iemand die weer iemand kent die in een circus met paarden werkt, dus ik kan het wel eens na laten vragen..
Ik kom zelf van het circus en wij weten wel degenlijk wat van paarden. wij moeten zelfs opleidingen doen voor paardenhouderij, anders mag je niet eens met paarden op reis. maar dat is ook met olifanten en andere dieren. en wij gebruiken hengsten omdat die veel eerlijker zijn dan merrie's, sommige merrie's hebben nog wel eens last van de hengstigheid. maar je moet zeker wel met hengsten weten om te gaan en erg consequent zijn.
We gebruiken in het circus en paardenmusicals bijna alleen maar hengsten.
Dit is niet om je aan te vallen, maar om proberen duidelijkheid te maken.
Christa13 schreef:wat is VD???